تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۷
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۱۱۰۱۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آسیایی ها منفی شدند:

ریزش بازارها در فاز ترس از بازگشت کووید ۱۹

می متالز - بازارهای آسیایی در معاملات روز جمعه با افت شدیدی همراه شدند در حالی که قیمت نفت به مرحله نزولی وارد شد و ترس از سرایت مجدد کرونا ویروس در قالب فاز دوم، موجب ترس سرمایه گذاران از حضور در بازارهای سهام شده است.
ریزش بازارها در فاز ترس از بازگشت کووید ۱۹

به گزارش می متالز، در حالی که اقتصادهای جهانی مشغول بازگشت به دوران فعالیت های عادی شده اند، ترس از سرایت دوباره این ویروس روند بهبود اقتصادی را مختل کرده است.

بر اساس این گزارش، شاخص آسیا پاسفیک با افت ۱.۵ درصدی همراه شد و شاخص اصلی بورس استرالیا معاملات آخرین روز کاری هفته را با کاهش ۱.۸ درصدی همراه کرد. در این بین، شاخص اصلی بورس شانگهای نیز کاهش ۰.۴ درصدی را از آن خود کرد.

شاخص آتی اس اند پی آمریکا در شروع معاملات امروز با افزایش ۱.۲ درصدی همراه شد در حالی که در معاملات شب گذشته افت سنگینی را متحمل شده بود.

قیمت نفت در بازارهای جهانی برای دومین جلسه معاملاتی پیاپی روند کاهشی را تجربه کرد و کاهش تقاضا برای این کالا در بازارها کاملا مشهود بود. ترس از سرایت دوباره و پاندمیک شدن این ویروس در فاز دوم، سرمایه گذاران را نسبت به روند آتی اقتصادی در دنیا نگران کرده است و ساخت و سازها را نیز مختل کرده است.

اما در بازار ارز، قیمت یوآن ژاپن وارد دومین روز کاهشی شد و افت سنگینی را به ثبت رساند.

کارشناسان کارگزاری میزو با انتشار مطلبی در خصوص بازارها اظهار داشتند: ترس، به تنهایی خود، یک ویروس کشنده است که از داخل موجب خودخوری می شود و تمامی فعالیت هایی که به آینده مربوط می شود را مختل می کند از جمله این فعالیت ها، می توان به فعالیت های اقتصادی اشاره داشت که طی آن فرد برای بهتر شدن اوضاع مالی خود در آینده تصمیمات جدیدی اتخاذ می کند که به موجب آن به ثروت اندوزی برسد. این در حالی است که، ترس، مانع این رفتار مالی می شود.

بر این اساس، در معاملات شب گذشته در بازارهای آمریکا، تمامی شاخص های تأثیرگذار این بازار با افت ۵ درصدی رو به رو شدند و بدترین جلسه معاملاتی را نسبت به ماه مارچ به ثبت رساندند.

اما در معاملات امروز بازارهای آسیایی، دیگر متغیرهای این منطقه نیز روندی منفی را از خود به جای گذاشتند و نیکی ژاپن در این میان با کاهش ۰.۸ درصدی معاملات را ادامه داد. شاخص کاسپی کره جنوبی ۲.۳ درصد منفی شد.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در برخی شهرهای آمریکا رو به افزایش است و این مسئله نگرانی ها را نسبت به وارد شدن آمریکا به وضعیت هشدار بیشتر کرده است. ایالت های مکزیکو، یوتا، آریزونا با افزایش ۴۰ درصدی تعداد مبتلایان رو به رو شده اند و ایالت های فلوریدا و آرکانزاس همچنان در وضعیت قرمز به سر می برند.

عناوین برگزیده