تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۴
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۱۱۱۷۴۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
نماینده مردم مبارکه در مجلس:

مراکز آموزشی در صنایع راه‌اندازی شود

می متالز - نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید کارگر ماهر فنی در صنایع وجود داشته باشد که در این راستا بهتر است مراکز آموزشی در صنایع راه‌اندازی شود.
مراکز آموزشی در صنایع راه‌اندازی شود

به گزارش می متالز، پروین صالحی ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی فولاد مبارکه با بیان اینکه منطقه از طرف وزارتخانه صمت باید شرایطی را برای استقرار واحدهای صنعتی پایین دستی فولاد فراهم کند اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم صنایع تبدیلی را برای محصولات اولیه فولاد راه‌اندازی کنیم تا هزینه‌های بالای حمل و نقل کاسته شود.

وی افزود: در دنیای واقعی باید کارگر فنی ماهر در سیستم صنعت داشته باشیم که 10 کارگر ماهر در گود و تنها یک ناظر نظارت کند و بخشی از این امر توسط مراکز دانش‌بنیان فراهم شده که متاسفانه تکاپوی لازم برای تامین نیاز کشور را ندارد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بهتر است در قطب‌های صنعتی کشور که یکی از آنها قطب صنعتی مبارکه است، مرکز آموزشی کارگر فنی ماهر داشته باشیم و از متخصصین مشغول به‌کار در این صنعت و دانش‌بنیان استفاده کرد.

وی با بیان دیگر نیازهای منطقه گفت: جوانان به‌دلیل وجود صنعت فولاد انتظار ویژه‌تری از نظر ایجاد اشتغال دارند و همچنین پیمانکاران نیز انتظار توجه بیشتر از سوی مدیران نسبت به پیمانکاران غیربومی دارند. همچنین در شهرک صنعتی با رکود واحد‌های صنعتی روبه‌رو هستیم و این رکود با توجه به منابع مالی که  اختصاص می‌یابد، باید وضعیت بهتری داشته باشد.

صالحی از سرپرست وزارت صمت درخواست کرد که از ورود مشابه خارجی محصولات داخلی و از خام فروشی مواد اولیه فولاد جلوگیری شود زیرا منابع سنگ معدن محدود و ظرفیت تولید فولاد در کشور ایجاد شده است و مسوولان باید بسنجند که سنگ معدن تا چند سال آینده می‌تواند پاسخگوی نیاز  کشور باشد.

وی یادآور شد: اهداف سال جهش تولید با همت مردم و مسوولان محقق خواهد شد و کارشناسان محیط زیست در این عرصه با صنایع از بابت تقابل و چشم بستن برخورد نکنند بلکه در کنار آنها  قرار گیرند و با ارزیابی عوارض آن را به حداقل برسانند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از پیوند خوردن متخصصین فولاد و قسمت پژوهشی دانشگاه‌های صنعتی کشور گفت: در آینده نزدیک شاهد تولید الکترود این صنایع در داخل ایران و بومی‌سازی تکنولوژی آن خواهیم بود.

عناوین برگزیده