تاریخ: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۲
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۱۱۱۷۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۲۰ واحد صنعتی تعطیل کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید باز می‌گردد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از بازگشت ۲۰ واحد صنعتی تعطیل این استان به چرخه تولید تا پایان سال خبر داد.
۲۰ واحد صنعتی تعطیل کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید باز می‌گردد

به گزارش می متالز، سالار حسین‌پور در یاسوج اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده و استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تا پایان امسال 20 واحد صنعتی راکد با اشتغال 170 نفر و سرمایه گذاری 100 میلیارد ریال به چرخه تولید باز می‌گردد.

وی تعداد واحدهای صنعتی فعال استان مستقر در شهرک‌ها و خارج آن را 319 واحد با اشتغالزایی 4 هزار و 150 نفر عنوان کرد و افزود: حجم سرمایه گذاری بر اساس پروانه بهره برداری صنعت 11 هزار و 500 میلیارد ریال است.

حسین‌پور با بیان اینکه 68 واحد راکد در استان قابلیت احیا را دارد، ابراز کرد: استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل به منظور پرداخت تسهیلات، حل مشکلات واحدها با دستگاه‌های دولتی، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی از جمله مهمترین اقدامات لازم در راستای احیای واحدهای راکد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال 98 تعداد 38 پروانه صنعتی برای واحدهای تولیدی این استان با ظرفیت اشتغال 355 نفر و حجم سرمایه گذاری 769 میلیارد ریال صادر شده است.

حسین‌پور خاطرنشان کرد: شاخص‌ها و برنامه‌های سازمان در سال 99 صدور 20 پروانه صنعتی با اشتغال200 نفر و حجم سرمایه گذاری 250میلیارد ریال بودهو  در زمینه راه اندازی واحدهای راکد برنامه راه اندازی 20 واحد صنعتی راکد با اشتغال 170 نفر و سرمایه گذاری 100 میلیارد ریال را در دستور کار داریم.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی تعطیل کهگیلویه و بویراحمد در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند و طبق بررسی‌های انجام شده کمتر واحدی در خارج از شهرک‌ها غیر فعال است.

عناوین برگزیده