تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۲
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۱۱۱۹۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ناظر گمرکات آذربایجان غربی:

۴.۳ کیلوگرم تریاک در گمرکات آذربایجان غربی کشف شد

می متالز - ناظر گمرکات آذربایجان غربی از کشف چهار کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک توسط گمرک امانات پستی استان خبر داد.
۴.۳ کیلوگرم تریاک در گمرکات آذربایجان غربی کشف شد

به گزارش می متالز، وحید آذربد در خصوص جزئیات کشف این مواد مخدر اظهارکرد: مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر همواره از مهمترین رسالت‌های بنیادین گمرک جمهوری اسلامی ایران بوده و کارکنان گمرکات آذربایجان غربی در این راستا موفق به کشف مقادیری از مواد مخدر از نوع تریاک شدند.

وی ادامه داد: کارکنان گمرک امانات پستی آذربایجان غربی با رصد نامحسوس رفتار و عملکرد مراجعان و مشکوک شدن به عدم تناسب وزن یک بسته پستی و محتوای آن، پس از عبور مرسوله از گیت اشعه ایکس، اقدام به بررسی مجدد آن کردند که طی این بازرسی موفق به کشف مواد مخدر از نوع تریاک به وزن چهار کیلو و ۳۰۰ گرم شدند.

آذربد با بیان این محموله پس از کشف طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد گفت: قاچاقچیان مواد مخدر به منظور فریب مأمورین گمرک با اتکا به شیوه‌های نوین، اقدام به طراحی انواع جاسازی مختلف می‌کنند که کشف آن عملاً نیاز به دقت نظر و سطح بالای هوشیاری و دانش فنی دارد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با بیان اینکه این میزان مواد مخدر با استفاده از روش آغشته کردن منسوجات و البسه ارسالی در حال قاچاق بود افزود: چنین کشفیاتی نشان دهنده دقت و توان بالای تشخیصی مأموران گمرک است که با وجود احتمال وجود درصدهایی از اشتباه، در تمامی موارد کاملاً موفق عمل کرده‌اند.

عناوین برگزیده