تاریخ: ۰۵ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۳
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۱۱۳۴۷۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر زیرساخت ایمیدرو:

پایانه گوهرسنگ بازارچه مرزی دوغارون آذر ۹۹ بازگشایی می‌‌شود

می متالز - مدیر زیرساخت ایمیدرو اعلام کرد: ترمینال گوهرسنگ بازارچه مرزی دوغاران در آذر 99 راه‌اندازی می‌شود.
پایانه گوهرسنگ بازارچه مرزی دوغارون آذر ۹۹ بازگشایی می‌‌شود

به گزارش می متالز، عباس رنجبر، مدیر زیرساخت ایمیدرو گفت: در دی ۹۸، کارگروه اجرایی به ریاست معاون طرح‌های توسعه معادن و صنایع معدنی ایمیدرو تشکیل و پس از آن ۶ کمیته فعال شد. در کمیته اکتشاف و استخراج، فرآیند غربالگری برای اکتشاف اندیس‌ها و آنومالی‌های۱۰ استان توسط خانه معدن و با نظارت ایمیدرو پیگیری می‌شود.

وی افزود: متعاقب آن، برای محدودهای دارای چشم‌انداز مناسب با کمک بخش خصوصی، پروانه‌های اکتشاف صادر می‌شود.

مدیر زیرساخت ایمیدرو با اشاره به تشکیل کمیته استراتژی برای توسعه گوهرسنگ‌ها گفت: تلاش فراوانی برای تهیه یک طرح جامع با حضور صاحب‌نظران و فعالان این صنعت اهتمام شد و به سند ملی توسعه صنعت گوهرسنگ کشور منجر شد.

رنجبر گفت: در کمیته بازار، راه‌اندازی بازارچه‌های اصفهان و مشهد و نیز امکان‌سنجی بازارچه تهران انجام شد.

رنجبر گفت: در کمیته اصلاح قوانین نیز معتقدیم، اگر قوانین دست و پاگیر برداشته شود، حدود ۴۵ درصد مسیر توسعه این بخش را بازکرده‌ایم.

وی با اشاره به ۵ استراتژی ایمیدرو در چشم‌انداز ۱۴۱۰ گفت: این استراتژی‌ها شامل اصلاح ساختار کلان صنعت، توسعه زیرساخت‌ها و بهبود محیط کسب‌وکار، توسعه مدیریت و منابع انسانی، توسعه بازار داخلی، منطقه‌ای و جهانی و توسعه منابع تامین سنگ خام و توسعه سرمایه‌گذاری و تولید است.

مدیر زیرساخت ایمیدرودر پایان اظهار امیدواری کرد و گفت: با اجرای برنامه‌های برگرفته از راهبردها در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۱۰ در کشور، قرار است سهم ایران در بازار این صنعت به حدود ۱۰ میلیارد دلار در سال ۱۴۱۰ افزایش یابد.

عناوین برگزیده