تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۱۰
بازدید: ۸۸۱
کد خبر: ۱۱۵۰۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بهترین فعالیت فرهنگی، فعالیت بر محوریت قرآن و عترت است

می متالز - جلسه هماهنگی قرآن و عترت با حضور فعالان قرانی شهرستان رفسنجان در محل مجتمع مس سرچشمه برگزار شد.
بهترین فعالیت فرهنگی، فعالیت بر محوریت قرآن و عترت است

به گزارش می متالز، مدیر مجتمع مس سرچشمه با بیان اینکه بنا را بر فعالیت های قرآنی گذاشته ایم، تأکید کرد: بهترین فعالیت فرهنگی فعالیت بر محوریت قرآن و عترت است و از کارهای جزئی می توان شروع کرد.

حسین احمدی در جلسه هماهنگی قرآن و عترت با حضور فعالان قرآنی شهرستان رفسنجان در محل مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: با توجه به پتانسیلی که شرکت مس در فعالیت های فرهنگی دارد و اقداماتی که در این حوزه در شهرستان رفسنجان انجام می دهد، با صحبتهایی که انجام دادیم و بازخوردهایی که داشتیم ،باید بیش از پیش در این حوزه کار کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه رقم خوبی برای فعالیت های فرهنگی هزینه می شود و در شهرک مس سرچشمه نیز چند حافظ کل قرآن داریم باید از ظرفیت قرآنی در شهرستان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بنا را بر فعالیت های قرآنی گذاشته ایم، تأکید کرد: بهترین فعالیت فرهنگی فعالیت بر محوریت قرآن و عترت است و از کارهای جزئی می توان شروع کرد.

مدیر مجتمع مس سرچشمه خاطرنشان کرد: سازمان های فرهنگی که می توانند متولی کار قرآنی باشند با تمرکز بر نوجوانان و جوانان کار را آغاز کنند و برنامه سال آینده را اعلام کنند در این برنامه اگر لازم است از پتانسیل شهرستان یا استان یا کشور استفاده می کنیم.

احمدی تصریح کرد: تیمی را برای پایش برنامه ها در نظر بگیریم و زمان بندی کنیم، ضمن اینکه این حرکت باید پایدار باشد و افق دیدمان را بزرگ ببینیم، برای مثال ما می توانیم سالانه یک جشنواره قرآنی را در سرچشمه برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه اگر نیت صادقانه باشد خداوند نیز کمک خواهد کرد، ابراز داشت: بنای ما بر این است که این برنامه بر محوریت روحانیت باشد و قطعا آموخته های خود را در گذشته از این ناحیه گرفتیم اما استفاده از پتانسیل های جوانان و نظامات جدیدی که در جامعه شکل گرفته را نیز باید از خاطر نبریم.

احمدی در پایان گفت: باید برای جوانان و نوجوانان ایجاد انگیزه و جاذبه کنیم برای جوانان، این جاذبه ها را باید در نظر بگیریم. نوجوانان ما شاید به روش های گذشته نتوانند قرآن را حفظ کنند.

 

لزوم تدوین برنامه ای اساسی و بنیادین برای فعالیت های قرآن و عترت رفسنجان

 

در این جلسه همچنین دکتر ارسلان گفت: اگر پتانسیلی در مس وجود دارد و اگر می خواهیم از ظرفیت های قرآن و عترت شهرستان استفاده کنیم باید برنامه ای اساسی و بنیادین انجام شود و از توانمندی ها استفاده شود.

وی اظهار کرد: بر اساس سیاست های جدید مدیریت مجتمع سرچشمه رفسنجان، به دنبال این هستیم که اندوخته چهل سال تجربه مدیران در سرمایه گذاری های فرهنگی و اقتصادی را سکانداران جدید اجرایی کنند.

ارسلان بیان داشت: اتخاذ سیاست جدید در مسائل فرهنگی و اجتماعی جزو اولین تاکیدات مدیر مجتمع بوده و در این راستا با مشاوره های مجموعه روابط عمومی مس به دنبال برنامه ریزی دقیق اجتماعی و فرهنگی در این خصوص هستیم.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از تجارب گذشته به دنبال تغییر نگرش رفتاری هستیم، عنوان کرد: اگر قرار بود روال مرسوم را دنبال کنیم که همان سیستم قبل را دنبال می کردیم، در حال حاضر چارچوب و برنامه های اثرگذاری برای فعالان فرهنگی و قاریان خوبی که در شهرستان حضور دارند اندیشیده شده است.

وی تأکید کرد: باید طراحی الگوی عملی برای سبک زندگی را داشته باشیم تا خروجی کار قرآنی و دیدگاه های قرآنی را که در کار قرآنی نهفته است با برنامه استراتژیکی که داریم انجام دهیم تا به هدف های تعالی فرهنگی و اجتماعی برسیم.

ارسلان برنامه ریزی در امور را در راستای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده بسیار موثر ارزیابی کرد و خبر داد: به دنبال این هستیم سمن ها و خیریه ها را نیز ساماندهی و هدفمند کنیم .

وی بیان داشت: این آمادگی در مجموعه مس وجود دارد که تاثیرفرهنگی که مدنظر است با یک هم اندیشی بتوانیم مسیری را محقق کنیم که از همه این ظرفیت ها در راستای درست و برنامه ریزی شده استفاده گردد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان: ورود شرکت مس به حمایت از فعالیت های قرآنی جای قدردانی دارد

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان نیز طی سخنانی گفت: معتقدیم در کنار کمک هایی که برای آبادانی و عمرانی انجام می شود که آنها هم لازم است در کنار آن فعالیت های فرهنگی نیز باید صورت بگیرد و جای خوشبختی است که مس در این حوزه وارد شده است ورود شرکت مس به حمایت از فعالیت های قرآنی جای قدردانی دارد.

حجت الاسلام سید محمود حسینی اظهار کرد: همیشه این سوال برای من پیش می آمد که مس سرچشمه رفسنجان با این عظمت و پتانسیلی که دارد چرا برای خود شهرستان کم استفاده می شود. اخیرا نیروی ولایی و برادر شهید مدیریت را در دست گرفته اند و از این بابت خوشحالیم که ایشان اینگونه دغدغه مند هستند.

وی تصریح کرد: معتقدیم در کنار کمک هایی که برای آبادانی و عمرانی انجام می شود که آنها هم لازم است در کنار آن فعالیت های فرهنگی نیز باید صورت بگیرد و جای خوشبختی است که مس در این حوزه وارد شده است ورود شرکت مس به حمایت از فعالیت های قرآنی جای قدردانی دارد.

حسینی مدیریت فعالیت های قرآنی و برنامه ریزی برای سال آینده را بسیار ضروری و مناسب دانست و یادآور شد: اگر هماهنگی و تقسیم کار صورت بگیرد ما در این حوزه نتیجه می گیریم و اگر این کار مدیریت شود قطعاً ثمرات آن را خواهیم دید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان خاطرنشان کرد: ده ها موسسه قرآنی و ده ها خانه قرآن در روستاهای شهرستان رفسنجان از سوی اداره تبلیغات حمایت می شود و اگر مس سرچشمه نیز این حمایت را انجام دهد گام های موثرتری را در گسترش فعالیت های قرآنی برخواهیم داشت.

 

قرآن و عترت نیاز به نگاه تازه و خلاقانه دارد

 

در ابتدای این نشست مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، مس را حامی برنامه های قرآنی و عترت دانست و اعلام کرد: مس نگاه تازه و خلاقانه به حوزه قرآن و مذهبی دارد و با رویکردی جدید امیدواریم بتوانیم شاهد تحول در این حوزه باشیم.

سید علی میرافضلی اظهار کرد: مس در سال های گذشته در بخش های مختلف فرهنگی از جمله برنامه هایی با موضوعات دفاع مقدس، یادواره های شهدا، قرآن و عترت یاریگر فعالیت های مختلف بوده است.

وی افزود: کار جدیدی که در نظر داریم اجرای برنامه های قرآن و عترت در شهرستان رفسنجان، سرچشمه و بین کارکنان مجموعه مس می باشد که با استفاده از توان و ظرفیتی که در شهرستان وجود دارد بتوانیم برنامه سالانه ای با هدف گسترش فرهنگ قرآنی در بین اقشار جوان داشته باشیم.

وی جامعه جوان را جامعه هدف فعالیت های قرآنی برشمرد و تصریح کرد: کانون پرورش فرهنگی کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش، اداره تبلیغات، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و همه نهادهایی ما را مددرسان خود در اجرای برنامه ها و فعالیت های قرآنی با برنامه مشخص بدانند.

میرافضلی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در اسفندماه برنامه های قرآنی سال آینده را جمع بندی کرده تا این برنامه ها از حالت کلیشه ای خارج شده و جوانان و نوجوانان بیشتر به سمت این برنامه جذب شوند.

میرافضلی از تدوین و تصویب برنامه های قرآنی سرچشمه و  رفسنجان تا پایان سال خبر داد و یادآور شد: در این برنامه باید ترکیبی از توانمندی شهرستان و کشور را بکار بگیریم که جوان رفسنجانی و پرسنل شرکت مس در پایان سال 97 به قرآن نزدیک تر شده و فعالیت های مذهبی خود را بیشتر کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه جشنواره قرآن و عترت هر ساله در استان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: جشنواره قرآن و عترت در شهرستان به صورت کشوری می تواند برگزار شود و ما آمادگی داریم از اجرای آن حمایت کنیم.

عناوین برگزیده