تاریخ: ۱۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۳
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۱۱۵۷۱۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

جهش پنج برابری تولید در مجتمع صنعتی اسفراین

می متالز - مجتمع صنعتی فولاد آلیاژی اسفراین در بهار امسال با ۱۹ هزار و ۵۳۱ تن تولید، جهش ۲.۵ و پنج برابری تولیدات خود را نسبت به بهار پارسال و پیرارسال رقم زد.
جهش پنج برابری تولید در مجتمع صنعتی اسفراین

جهش پنج برابری تولید در مجتمع صنعتی اسفراین

به گزارش می متالز، معاون بازرگانی این مجتمع روز سه شنبه اظهار داشت: تولید ۱۹ هزار ۵۳۱ تن محصول در این شرکت در سه ماهه نخست امسال نسبت به تولید هشت هزار و ۷۱۲ تنی مجتمع در بهار پارسال بیش از ۲.۵ برابر شده و در مقایسه با تولیدات چهار هزار و ۸۱۳ تنی بهار سال ۹۷ نیز رشدی پنج برابری را به ثبت رسانده است.
حسن اسماعیلی گفت: میزان فروش تولیدات این مجتمع صنعتی نیز در سه ماهه نخست امسال ۱۵ هزار و ۹۷۹ تن بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۱.۸ برابر و نسبت به سال ۹۷ بیش از ۲.۵ برابر رشد داشته است.
وی افزود: ۷۰ درصد از تولیدات مجتمع صنعتی اسفراین در سه ماهه نخست امسال به مصرف داخلی کشور رسیده و ۳۰ درصد آن نیز صادر شده است.
وی گفت: این میزان رشد تولید امسال در این مجمتع صنعتی، علیرغم مشکلات موجود برای تولید کنندگان و محدودیت های کرونایی محقق شده است که گام بلندی در چرخه اقتصادی شهرستان، استان و کشور محسوب می شود.
مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰ گونه فولاد آلیاژی را دارد.
این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگترین تولیدکننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.
این شهرستان با دارا بودن ۲ مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر، قطب صنایع بزرگ استان خراسان شمالی به شمار می رود.

عناوین برگزیده