تاریخ: ۲۵ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۲
بازدید: ۳۳۵
کد خبر: ۱۱۷۲۰۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
رئیس صمت استان چهارمحال و بختیاری خبر داد:

پیشرفت ۷۰ درصدی در ساخت کارخانه فرومنگنز بن

می متالز - رئیس صمت استان چهارمحال و بختیاری، گفت: کارخانه فرومنگنز با زیر بنای شش هزار و ۷۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت چهار و نیم هکتار در شهر بن از توابع شهرستان شهرکرد با پیشرفت ۷۰ درصد در حال ساخت است. با توجه به اینکه فرومنگنز به عنوان ماده اولیه تولید فولاد شناخته می‌شود، لذا با راه‌اندازی این کارخانه سالانه ۱۵ هزار تن فرومنگنز پرکربن تولید و زمینه اشتغال مستقیم ۳۰۰ نفر و غیرمستقیم دو هزار نفر فراهم می‌شود.
پیشرفت ۷۰ درصدی در ساخت کارخانه فرومنگنز بن

به گزارش می متالز، سجاد رستمی اظهار داشت: در شهرستان بن سالانه بیش از 210 تن سنگ لاشه و بیش از هفت هزار 500 سنگ تزئینی تولید می‌شود.

وی افزود: سنگ‌های تزیینی به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود. شهرستان بن رتبه نخست سنگ‌های تزیینی و گازکربینک در استان را دارد.

پیگیری رفع مشکلات کارخانه فرومنگنز شهرستان بن

رئیس صمت استان چهارمحال و بختیاری همچنین گفت: رفع مشکلات کارخانه فرومنگنز شهرستان بن خواسته مردم این شهرستان که پیگیری شده است.

رستمی یادآور شد: ساخت کارخانه فرومنگنز در استان چهارمحال و بختیاری از مصوبات سفر رئیس دولت دهم به این استان است. این طرح با زیر بنای شش هزار و ۷۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت چهار و نیم هکتار در شهر بن از توابع شهرستان شهرکرد با پیشرفت ۷۰ درصد در حال ساخت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این کارخانه سالانه ۱۵ هزار تن فرومنگنز پرکربن تولید و زمینه اشتغال مستقیم ۳۰۰ نفر و غیرمستقیم دو هزار نفر فراهم می‌شود.

فرومنگنز ماده اولیه تولید فولاد است.

شهر بن در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

عناوین برگزیده