تاریخ: ۲۶ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۱۱۷۲۸۹
سرویس خبر : انرژی

ثبات در بازار جهانی نفت با توافق کاهش تولید

می متالز - دبیر کل سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) گفت توافق کاهش تولید کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک به بازگرداندن ثبات در بازار جهانی نفت کمک کرده است.
ثبات در بازار جهانی نفت با توافق کاهش تولید

به گزارش می متالز، دبیرکل سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) ضمن تاکید بر اهمیت تصمیم‌های نشست وزیران نفت و انرژی عضو ائتلاف اوپک پلاس در ماه‌های آوریل و ژوئن گفت: توافق کاهش تولید کشور‌های عضو و غیر عضو اوپک به بازگرداندن ثبات در بازار جهانی نفت کمک کرده است.

محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) در بیستمین نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیر اوپک افزود: عملکرد اوپک پلاس در سطح پایبندی مجموع ماه‌های مه و ژوئن به ‌ویژه در جامعه انرژی و بازار نفت قابل توجه بود.

وی تاکید کرد: ما چارچوبی محکم برای اقدام، پیگیری و اجرای آن به صورت گام به گام داریم.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در افتتاحیه بیستمین نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیر اوپک (JMMC) گفت: تسهیل احتمالی توافق کاهش تولید نفت اوپک پلاس از ماه اوت به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز قابل توجیه و مطابق با روند کنونی بازار‌های جهانی است.

وی افزود: تقاضای جهانی نفت پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح خود در ماه آوریل به دلیل سقوط ناشی از بیماری همه‌گیر کرونا در حال افزایش است.

نشست کمیته وزارتی اوپک پلاس عصر امروز چهارشنبه بصورت ویدیو کنفرانس آغاز بکار کرد تا درباره چگونگی اجرای ادامه توافق کاهش تولید نفت تصمیم‌گیری کند..

به نظر می‌رسد در این نشست توافق کاهش تولید تسهیل شود و کاهش تولید نفت اعضا از ۹.۷ میلیون بشکه در روز به ۷.۷ میلیون بشکه کاهش پیدا کند.

عناوین برگزیده