تاریخ: ۲۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۱۱۷۵۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش سرمایه ۵۵ درصدی "تاصیکو" از دو محل تصویب شد

می متالز - با برگزاری مجمع فوق العاده سرمایه گذاری صدر تامین، افزایش سرمایه ۵۵ درصدی از دو محل سود انباشته و مطالبات سهامداران و آورده نقدی به تصویب رسید.
افزایش سرمایه ۵۵ درصدی "تاصیکو" از دو محل تصویب شد

به گزارش می متالز، مجمع فوق العاده سرمایه گذاری صدر تامین صبح شنبه 28 تیر با دستور جلسه تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه و حضور 81 سهامداران در محل مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد.

غلامرضا سلیمانی مدیرعامل تاصیکو با اشاره به افزایش سرمایه پیشین شرکت در سال‌های 84 و 96، ارزش ریالی خرداد ماه سبد سرمایه را 4.3 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از سال 96 تا 98 روند سود سهم و سود نقدی هر سهم این شرکت روند صعودی داشته است.

وی تامین مالی را مهم‌ترین دلیل افزایش سرمایه صدرتامین عنوان کرد و افزود: با افزایش سرمایه از محل آورده سهامداران، سود انباشته و مطالبات ضمن حفظ و بهبود وضعیت شرکت در سال‌های آتی، توسعه سرمایه‌گذاری و بهینه سازی پرتفوی سرمایه‌گذاری شرکت تحقق خواهد یافت.

سلیمانی یکی از مهم‌ترین نتایج افزایش سرمایه را افزایش سهام تاصیکو در سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات عنوان کرد و ادامه داد: با این اقدامات در کنار بهبود زمینه‌های مشارکت شرکت‌های سرمایه‌پذیر مجموعه، سود تنزیل 18 درصد، بازده داخلی 20 درصد و دوره بازگشت سرمایه 3 سال و 11 ماه برای سهامداران پیش بینی می شود.

در این مجمع با توجه به صدور مجوز توسط سازمان بورس، افزایش سرمایه 55 درصدی از دو محل سود انباشته و مطالبات سهامداران و آورده نقدی مورد موافقت سهامداران قرار گرفت.

بنابراین گزارش، "تاصیکو" به منظور تحصیل سهام و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر، سرمایه فعلی را از 2 به 3.1 هزار میلیارد تومان رساند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده