تاریخ: ۲۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۵
بازدید: ۳۱۳
کد خبر: ۱۱۷۵۴۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

حادثه در یکی از بزرگترین کارخانه های فولاد دنیا

می متالز - انفجار در یکی از کارخانه های بزرگترین تولید کننده مواد معدنی و فولاد در جهان حادثه آفرید.
حادثه در یکی از بزرگترین کارخانه های فولاد دنیا

به گزارش می متالز، انفجار در شرکت آرسلورمیتال به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در جهان، موجب نگرانی صنعتگران نسبت به آینده تامین فولاد در جهان شد.

بر اساس این گزارش، شرکت آرسلورمیتال، یک شرکت تولیدکننده فولاد چند ملیتی است که دفتر مرکزی آن در لوگزامبورگ است و در سال ۲۰۰۶ از ادغام دو شرکت آرسلور و میتال ایجاد شد.

این شرکت که هم اکنون بزرگ ترین تولیدکننده فولاد در جهان است توسط لاکشمی میتال، ثروتمندترین فرد هندی تبار دنیا در سال  های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۱ اداره می شود .

انفجار در شعبه آمریکای این کارخانه که در شمال غربی ایالت ایندیانا واقع شده است موجب وارد شدن خسارت به برخی تجهیزات این تولیدکننده شده است.

این انفجار که در فاز D پروژه اتفاق افتاده است تا کنون هیچ قربانی نداشته است. سخنگوی این کارخانه تولیدی اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که این اتفاق هیچ قربانی نداشته است و تنها ساختمان CBS۲ در این انفجار صدمه دیده است که علت اصلی آن هم شکست گنبد اجاق گاز این کارخانه بوده است .

شرکت آرسلور میتال به‌عنوان غول صنعت فولاد، انواع محصولات فولادی را تولید و عرضه می‌کند. این محصولات شامل محصولات فولاد تخت و بلند است. محصولات تخت شامل تختال (اسلب)، ورق، ورق نورد گرم‌شده، ورق نورد سردشده، ورق فولاد گالوانیزه، ورق آلومینایزشده و ورق رنگی است. محصولات فولاد بلند نیز شامل شمش، مفتول، میل‌گرد ساده و عاج دار در مقاطع مختلف، سیم، میخ، سیم بُکسل، انواع مقاطع مانند نبشی، سپری، ریل، تیر آهن، پروفیل و انواع لوله است.

علاوه بر فولاد، شرکت آرسلور میتال، آهن اسفنجی نیز تولید می‌کند. میزان تولید آهن اسفنجی این شرکت بیش از ۱۱ میلیون تن (سال ۲۰۰۵) است. میتال سعی بر آن دارد، که مواد خام و اولیه تولید آهن و فولاد را نیز، خود تهیه کند. بدین جهت هم‌اکنون، این شرکت چهارمین تولیدکننده سنگ معدن آهن در دنیاست و ۵۰درصد نیاز خود را، تأمین می‌کند.

این شرکت از سال ۲۰۰۸، بیش از ۸۰درصد سنگ آهن موردنیاز خود را در درون شرکت تأمین می‌کند. آرسلور میتال، در تأمین کک نیز خودکفاست و حدود ۴۰درصد زغال سنگ را نیز خود تأمین می کند. شرکت میتال در زیرساخت‌های موردنیاز صنعت فولاد، حمل‌ونقل، نیروگاه و توزیع انرژی و نیز استخراج معادن فعال است.

بر این اساس، این شرکت در سال ۲۰۰۳ درآمدی، کمتر از ۱۰ میلیارد دلار و سود خالص آن معادل ۱٫۱ میلیارد دلار بود، در سال ۲۰۰۵ با تولید ۴۶٫۶ میلیون تن فولاد، این رقم به ۲۸٫۱ میلیارد دلار و سود خالص به ۳٫۳۶ میلیارد دلار رسید.

عناوین برگزیده