تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۱۱
بازدید: ۱۰۹۱
کد خبر: ۱۱۷۹۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

مصرف فویل آلومینیوم در ایران پتانسیل رشد بالایی دارد

می متالز - فویل آلومینیومی یکی از مهم‌ترین محصولات صنعت آلومینیوم در سرتاسر جهان است. هر چند در ایران تولید فویل آلومینیومی صنعتی تقریبا نو و جدید به‌شمار می‌رود و در سال‌های اخیر از لحاظ ظرفیت‌های تولید رشد چندانی نداشته است، اما دورنمای خوبی برای آن برآورد می‌شود.
مصرف فویل آلومینیوم در ایران پتانسیل رشد بالایی دارد

به گزارش می متالز، فویل آلومینیوم یکی از مهم‌ترین محصولات تخت پایین‌دست صنعت آلومینیوم محسوب می‌شود. به طور کلی به محصول نورد سرد ورق آلومینیومی که دارای ضخامت کمتر از 0.2 میلی‌متر باشد، فویل اطلاق می‌شود. کمترین ضخامت موجود در بازار جهانی در حدود 0.007 میلی‌متر (7 میکرون) عنوان شده است. با توجه به اینکه برای تولید ورق آلومینیومی از نورد گرم اسلب استفاده می‌شود، واحدهای تولیدکننده فویل به‌طور مجزا از واحدهای نورد ورق فعالیت می‌کنند؛ هر چند که در برخی از شرکت‌های فعال در این حوزه، ممکن است این نوع فعالیت به‌صورت یکپارچه در یک مجتمع، متشکل از چند کارگاه، انجام شود.

فویل آلومینیومی یکی از مهم‌ترین محصولات صنعت آلومینیوم در سرتاسر جهان است.هر چند در ایران تولید فویل آلومینیومی، صنعتی تقریبا نو و جدید به‌شمار می‌رود و در سال‌های اخیر از لحاظ ظرفیت‌های تولید رشد چندانی نداشته است، اما دورنمای خوبی برای آن برآورد می‌شود.

بنا به بررسی‌های به‌عمل آمده میزان مصرف فویل آلومینیومی در ایران در حدود 50 هزار تن است که هر ساله بخش قابل توجهی از آن از محل واردات تأمین می‌شود. با در نظر گرفتن میزان آلومینیوم مصرف شده برای تولید فویل و کل مصرف آلومینیوم ایران در سال‌های اخیر می‌توان گفت که حدود 7 درصد مصرف کل کشور به تولید فویل اختصاص می‌یابد. در نمودار 1، میزان مصرف آلومینیوم (با احتساب قراضه‌های آلومینیومی مصرف شده) در ایران برای تولید فویل آلومینیومی نسبت به میانگین جهانی مقایسه شده است. همان‌طور که در این نمودار مشاهده می‌شود، سهم مصرف آلومینیوم برای تولید فویل بیشتر از میانگین جهانی است که نشان‌دهنده جایگاه مهم فویل در ایران است. چرا که با وجود سرانه مصرف پایین آلومینیوم در ایران در مقایسه با جهان، سهم بیشتری از آن برای تولید فویل اختصاص می‌یابد. این در حالی است که انتظار می‌رود نه‌تنها تولید فویل در ایران، بلکه مصرف آن نیز در سال‌های آتی شاهد رشد بسیار خوبی باشد.

هر چند که سهم مصرف آلومینیوم برای تولید فویل در ایران، از میانگین جهانی بیشتر است، اما سرانه تولید آن، تقریبا رقمی معادل نصف سرانه تولید جهانی را نشان می‌دهد. در سال 2016 حدود 4.7 میلیون تن فویل آلومینیومی در جهان تولید شد که با در نظر گرفتن جمعیت جهان در این سال، سرانه مصرف آلومینیوم برای تولید فویل (یا به‌عبارتی سرانه تولید فویل آلومینیومی) در حدود 630 گرم به‌ازای هر نفر بود. این در حالی است که در ایران با در نظر گرفتن میزان تولید فویل در سال‌های گذشته، میزان سرانه مصرف آلومینیوم برای تولید فویل (سرانه تولید فویل) رقمی در حدود 60 درصد میانگین جهانی بوده است. در عین حال نیز میزان سرانه مصرف فویل آلومینیومی، حدود یک درصد کمتر از میانگین جهانی برآورد می‌شود. به این ترتیب می‌توان گفت که مقدار تقاضا برای فویل‌های آلومینیومی در ایران دارای پتانسیل رشد خواهد بود که این امر خود می‌تواند به‌عنوان محرکی برای تولید بیشتر این محصول در داخل باشد.

نظرات بینندگان
امین اله خمیسی
-
تاریخ : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
قیمت ورق الومنیم سایز 40 میکرون میخوام تناز 5 الی 7تن قیمت درب کترخانه. ورسیده الی بندرعباس چقدر?
عناوین برگزیده