تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۹
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۱۱۸۸۱۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تضمین آینده هپکو نیازمند ارایه برنامه مشخص است

می متالز - نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت، سازمان تامین اجتماعی یا هر فردی که درصدد اداره شرکت هپکو است باید برنامه شفاف و روشنی برای آینده هپکو ارائه کند.
تضمین آینده هپکو نیازمند ارایه برنامه مشخص است

به گزارش می متالز، علی اکبر کریمی اظهار کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل درباره شرکت هپکو این است که متأسفانه در سال‌های اخیر مراجع و جایگاه‌هایی که برای واگذاری تعیین شدند از جمله سازمان خصوصی، هیچ‌کدام برنامه شفاف و روشنی برای اداره هپکو ارائه نکردند.

وی ادامه داد: سازمان خصوصی سازی در ۲ سال گذشته هیچ گاه برنامه شفاف و روشنی برای خصوصی سازی نداشت و آن زمان نیز که شرکت هپکو را به بخش خصوصی واگذار کرد، نظارت مؤثری را به‌عمل نیاورد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطرح شدن واگذاری هپکو به ایمیدرو در سال گذشته بیان کرد: این مساله نزدیک به یکسال به طول انجامید و هیچ برنامه مشخصی نیز در این زمینه لحاظ نشد. پیام نامه‌ای که توسط ۶۸ نماینده مجلس نوشته شد مبنی بر این بود که اگر قرار است شرکت هپکو به ایمیدرو واگذار شود باید برنامه شفاف و روشنی توسط ایمیدرو ارائه شود.

کریمی افزود: در حال حاضر دولت به‌طور ناگهانی از واگذاری به ایمیدرو و وزارت صنایع به سمت سازمان تأمین اجتماعی سوق پیدا کرد حال این پرسش مطرح است آیا سازمان تأمین اجتماعی برنامه روشن و مشخصی برای آینده شرکت هپکو دارد و حاضر است تضمین بدهد تیم مدیریت سالم، پاکدست و آشنا به این صنعت را در این شرکت مستقر سازد؟

به گفته وی، در حال حاضر شرکت هپکو یک شرکت بحران‌زده است، چند سالی از متوقف شدن چرخ تولید در آن می‌گذرد و باید فردی که مالک و مدیر آن است برای هپکو برنامه داشته باشد و آینده هپکو را برای کارگران، مردم و نمایندگان مشخص کند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار می‌رود دولت، سازمان تأمین اجتماعی یا هر فردی که درصدد اداره این شرکت است، شفاف و روشن برنامه ارائه کند و به افکار عمومی، کارکنان شرکت این تضمین را بدهد که چه اتفاقی قرار است در این شرکت به‌وجود آید و آینده شغلی کارکنان و کارگران چه خواهد شد.

کریمی تصریح کرد: در شرایط کنونی مهم‌ترین دغدغه در خصوص شرکت هپکو بحث رونق تولید و حفظ امنیت شغلی کارگران و کارکنان استد و تفاوتی نمی‌کند مالک شرکت چه کسی است؛ مهم خارج شدن شرکت از وضعیت رکود و به جریان افتادن چرخ تولید است و باید در کارگران نسبت به آینده روشن این شرکت اطمینان خاطر به‌وجود آید.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!