تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۱۱۹۷۶۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار مهریز:

تولید شن و ماسه مطابق با اصول زیست محیطی باشد

می متالز - فرماندار مهریز گفت: افزایش نظارت مستمر بر نحوه فعالیت واحدهای تولیدی شن و ماسه شهرستان در پیشگیری از آلودگی‌ هوا موثر است وهرگونه تولید در این بخش باید با رعایت دقیق استانداردها و طبق مقررات زیست محیطی باشد.
تولید شن و ماسه مطابق با اصول زیست محیطی باشد

به گزارش می متالز، رضا زارع زاده مهریزی روز سه‌شنبه در بازدید از چند واحد تولید شن و ماسه شهرستان افزود: مسوولان واحدهای تولیدی باید با کسب پروانه لازم تمامی مقررات را برای تامین سلامتی مردم رعایت کنند و انجام آن به نفع متولیان و عموم شهروندان است.

همچنین رییس اداره حفاظت محیط زیست مهریز با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت واحدهای تولید شن و ماسه بر نحوه فعالیت این واحدها تاکید کرد.

محمدرضا خدارحمی افزود: کار نظارت و پایش واحدهای تولیدی، صنعتی و شن و ماسه به صورت مرتب با همکاری برخی مسوولان شهرستان صورت می‌گیرد.         

مهریز ۲۷ واحد معدنی و شن و ماسه دارد و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

واحدهای معدنی یزد با تامین ۳۳ درصد خوراک فولاد کشور در رتبه اول قرار دارد و هشتمین استان صادر کننده محصولات غیرنفتی محسوب می شود.

در یزد بیش از ۵۰ نوع اندیس معدنی مانند سنگ آهن، سرب و روی، اورانیوم، خاک های صنعتی و باریت  وجود دارد و در سه هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی آن بیش از ۸۰۰ نوع محصول تولید می شود.

هم‌اکنون سه هزار و ۷۰۰ پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی ۸۰ هزار میلیارد ریال و با حدود یکصد هزار اشتغال صنعتی در استان وجود دارد.

یزد با ۱.۳ درصد جمعیت کشور، به لحاظ تولید صنعتی ۴.۴ درصد سهم تولید این بخش را در کشور در اختیار دارد.

هم اکنون ۴۷ درصد اشتغال استان مربوط به صنعت و معدن است در حالی که میانگین این عدد در کشور ۳۲ درصد است.

در این بخش سهم صنعت کشور در سال های ۹۵ و ۹۶ از ۳۱.۹ درصد به ۳۲ درصد افزایش یافت،این رقم در یزد از ۴۵.۴ درصد به ۴۶.۶ درصد رسید.

عناوین برگزیده