تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۳۰
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۱۲۰۴۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ریس کل گمرک ایران خبر داد:

ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت صادرات پذیرفته می‌شود/ گمرک، بانک مرکزی و خزانه هماهنگ شدند

می متالز - رئیس کل گمرک ایران با اشاره به هماهنگی ایجاد شده بین سه بخش گمرک، بانک مرکزی و خزانه، از پذیرش ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت صادرات، توسط سازمان متبوعش خبر داد.
ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت صادرات پذیرفته می‌شود/ گمرک، بانک مرکزی و خزانه هماهنگ شدند

به گزارش می متالز، چندی پیش در جلسه‌ای که وزیر اقتصاد حضور داشت، رئیس کل گمرک از رفع مشکلات و پذیرش ضمانتنامه‌های صندوق ضمانت صادرات خبر داده بود.

اما برخی فعالان این حوزه در تماس‌ها و پیام‌هایی که برای خبرگزاری صنایع ارسال کرده بودند، گلایه داشتند ذی حساب گمرک همچنان ضمانتنامه‌های صندوق‌ضمانت صادرات ایران را نمی‌پذیرد و آن را منوط به پذیرش بانک مرکزی و مشروط به دارا بودن برخی شرایط می‌کند که در عمل، معنی آن نپذیرفتن این ضمانت‌نامه‌ها است.

رئیس کل گمرک داشت، این موضوع و گلایه‌های دریافتی را با ایشان و کسب تکلیف کند که بالاخره، گمرک ضمانتنامه‌های صندوق ضمانت صادرات را می‌پذیرد یا خیر.

پذیرش ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت صادرات

مهدی میراشرفی در پاسخ به این سوال که آیا گمرک بالاخره ضمانت‌نامه‌های‌صندوق ضمانت صادرات را می پذیرد یا خیر، اظهار داشت:

به صورت شفاف باید عرض کنم، قبل از آن جلسه که شما به آن اشاره داشتید، گمرک ایران اقدامات عملیاتی در این خصوص را آغاز کرده بود و با جدیت در حال پیگیری آن بود.

در ادامه این پیگیری‌ها، با اقداماتی که از سوی بانک مرکزی و خزانه به جهت ذیحسابی انجام شد، در واقع این هماهنگی بین سه بخش گمرک، بانک مرکزی و خزانه ایجاد شد و عملا این ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت صادرات مورد پذیرش قرار گرفت.

اعلام پذیرش ضمانت‌نامه‌ها به اتاق ایران

به گزارش خبرگزاری صنایع، رئیس کل گمرک ایران در پایان، اضافه و خاطرنشان کرد:

گمرک ایران بعد از هماهنگی‌های صورت گرفته، به طور رسمی به اتاق بازرگانی ایران نامه زد که گمرک ضمانتنامه‌های صادره توسط صندوق ‌ضمانت صادرات را می پذیرد.

و بنده از همین تریبون اعلام می‌کنم، اگر فعالان این حوزه مراجعه داشتند و ضمانت‌نامه‌های آن‌ها مورد پذیرش همکاران بنده در گمرک قرار نگرفت، به ما مراجعه و اطلاع دهند تا ما بلافاصله رسیدگی کنیم.

عناوین برگزیده