تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۷
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۱۲۲۲۰۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

صعود قیمت جهانی فولاد تحت فشارهای چین

می متالز - قیمت جهانی فولاد به دلیل رشد تقاضای بخش های ساخت و ساز، زیر ساخت، مکانیکی، فلزی، خودرو، و فشار ها از سوی چین در حال افزایش است. تقاضای داخلی فولاد در چین به دلیل پروژه های زیرساختی اعلام شده در طی سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ افزایش یافته است.
صعود قیمت جهانی فولاد تحت فشارهای چین

به گزارش می متالز، در حقیقت، ۱۹ پروژه خطوط ریلی راه آهن شهری با پوشش ۴.۶۳۸ کیلومتر و ساخت ۱۳ پروژه فرودگاهی به ارزش ۱۴.۷۱ میلیارد دلار در کنار یکدیگر، تقاضای ۲۳.۸ میلیون تن فولاد را در این دوره ایجاد کردند.

برای تأمین اعتبار سرمایه گذاری، چین در سال ۲۰۲۰ اوراق قرضه ای به ارزش ۳.۷۵ تریلیون یوان صادر کرده است. در طی سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ تولید ناخالص داخلی چین ۶.۸٪ کاهش یافت، در حالی که در سه ماهه دوم به رشد ۳.۲ درصدی رسید.

احتمالاً این روند در سه ماهه سوم و چهارم نیز ادامه خواهد یافت و به رشد کلی اقتصاد چین در سال ۲۰۲۰  منجر شود. بخش ساخت و ساز، در نیمه اول سال ۲.۳٪ افزایش یافته است و  افزایش FAI زیر ساخت ها امسال ۱۰٪ در برابر رشد ۳.۸ درصدی سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

با این حال، رشد کامل FAI زیر ساخت ها در نیمه دوم سال پدیدار می شود و رشد تولید محصولات خودرو، مکانیکی و فلزی نیز به همین ترتیب است. برای حفظ رشد تولید فولاد (تولید ۴۱۱.۸ تن فولاد خام در پنج ماه اول، ۱.۹ درصد افزایش) چین ۵۴۶.۹ تن سنگ آهن را (۶۲ درصد کل سنگ آهن) در این دوره وارد کرده است که نسبت به سال گذشته ۷.۳ درصد رشد را نشان میدهد.

چین ۲۸.۷ میلیون تن فولاد در نیمه اول سال صادر کرده است که نسبت به سال گذشته افت ۱۶.۵ درصدی را نشان می دهد، در حالی که واردات ۱۰.۳۹ میلیون تن فولاد در این دوره حاکی از بیش افزایش ۶۰ درصدی نسبت به سال گذشته است و این امر چین را به یکی بزرگترین صادرکنندگان فولاد تبدیل می کند.  چین در این مدت فولاد کم قیمت وارد کرده است.

کل صادرات فولاد هند به چین در دوره آوریل تا ژوئن امسال به ۲.۷ تن رسید که در مقایسه با سال گذشته حجم قابل ملاحظه تری است.

این واردات شامل ۱.۷ میلیون تن فولاد نیم ساخته، ۰.۹۷ فولاد نورد گرم ، ۰.۰۵ میلیون تن ورق فولاد نورد سرد، ۰.۲۸۶ میلیون تن آهن خام و ۰.۱۰۶ میلیون تن آلیاژهای آهنی می شود. در این دوره، هند 0.3 میلیون تن فولاد از چین وارد کرده است که شامل میله، فولاد نورد گرم و سرد، ورقهای روکش شده و آلیاژهای آهنی است. بنابراین، در سه ماهه اول سال مالی جاری، هند صادرکننده خالص فولاد به چین بوده است.

آهن و فولاد تنها ۳ الی ۴٪ از کل تجارت بین دو کشور را تشکیل می دهد. سطح پایدار واردات سنگ آهن توسط چین منجر به افزایش قیمت سنگ آهن از ۹۸.۴ به ۱۰۸.۲۵ دلار در روز در 17 ژوئیه شد.

چین به تازگی، از بسته شدن کوره های القایی غیر قانونی برای تپلید فولاد ضد زنگ و فولاد آلیاژی به دلایلی محیطی خبر داد و این ممکن است منجر به محدودیت های عرضه شود.

افزایش پیشنهادات صادراتی برای چین نتیجه طبیعی این وقایع است. قیمت صادرات فولاد نورد گرم در بندر تیانجین از ۴۳۱ دلار در روز در تاریخ ۱ ژوئن به ۴۵۷ دلار در روز در ۱۷ ژوئیه افزایش یافته است.

افزایش قیمت صادرات چین نیز باعث شده است تا قیمت داخلی فولاد نورد گرم در هند افزایش یابد و از ۳۵۰۰۰ دلار در تن در بمبئی در تاریخ ۱ ژوئن به ۳۵۷۵۰ دلار در هر تن در ۱۷ ژوئیه برسد.

عناوین برگزیده