تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۱
بازدید: ۳۰۲
کد خبر: ۱۲۳۱۳۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی؛

کارگران «هپکو» مطالباتشان را از طریق شورای اسلامی کار پیگیری کنند

می متالز - آبایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با تاکید بر اینکه کارگران حتما مطالبات خود را از طریق مراجع قانونی که همان شورای اسلامی کار شرکت است پیگیری کنند گفت: کارگران هپکو اصلا به دنبال مسائل حاشیه ای نیستند ولی برخی میخواهند به تنش ها دامن بزنند که حتما برخوردهای قانونی با چنین افرادی صورت خواهد گرفت.
کارگران «هپکو» مطالباتشان را از طریق شورای اسلامی کار پیگیری کنند

به گزارش می متالز، طی روزهای گذشته کارگران شرکت هپکو به دنبال عدم وجود تولید در شرکت، دوماه حقوق معوقه و کاهش برخی مزایا توسط مجموعه‌ی مدیریتی این شرکت اعتراضاتی داشتند و خواستار پاسخگویی مدیران این شرکت بودند.

شرکت هپکو اراک که بعد از دو بار خصوصی‌سازی ناموفق طی سال‌های گذشته از سال ۹۷ در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار گرفت و بازگشت آن به دولت و مجموعه‌ی ایمیدرو قطعی تلقی می‌شد ماه گذشته و به‌صورت ناگهانی با مصوبه‌ی هیئت‌وزیران و برای رد دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی به این سازمان واگذار شد.

پنجشنبه گذشته اما با حضور نمایندگان کارگری، مدیرعامل شرکت هپکو اراک و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی طی جلسه ای در محل این اداره کل در خصوص برخی مسائل و مشکلات این واحد تولیدی مباحثی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

آبایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی: تا در مراجع قاونی تصمیمی  گرفته نشود تغییری در حقوق و مزایای پرسنل هپکو به وجود نمی آید

محمد تقی آبایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، گفت: موضوعی که کارگران هپکو پیگیری می کردند و اعتراض داشتند این بود که مدیریت جدید شرکت هنوز کاری وارد شرکت نکرده است، البته شرکت هپکو بدهی ها و مشکلات فراوانی دارد از جمله بدهی هایی متعددی که مربوط به سازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی است،  همچنین این شرکت سرمایه در گردشی در اختیار ندارد و مشکل تامین ضمانت نامه برای شرکت در مناقصات وجود دارد.

وی در ادامه افزود: یکی از اعتراضات کارگران بحث حقوق است که حقوق خرداد و تیر ماه هنوز پرداخت نشده است و پرسنل این شرکت طی سال جاری ۲ ماه حقوق معوق دارند.

آبایی با تاکید بر اینکه کارگران حتما مطالبات خود را از طریق مراجع قانونی که همان شورای اسلامی کار شرکت است پیگیری کنند تصریح کرد: دیروز متاسفانه تصاویری در فضای مجازی دیده شد که برخی درب حوزه مدیریت این شرکت را بسته اند که البته یک عمل خارج از عرف است و اصلا پسندیده نیست، کارگران هپکو اصلا به دنبال این مباحث نیستند ولی برخی میخواهند به تنش ها دامن بزنند که حتما برخوردهای قانونی با چنین افرادی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اعتراض کارگران شرکت هپکو نسبت به کاهش و قطع برخی مزایای حقوق نیز گفت: مدیریت شرکت باید در این خصوص مدارک و مستندات خود را در اختیار اداره کار قرار دهند و یکی از مصوبات جلسه این بود که مقرر شد تا از طریق مراجع قانونی در استان تصمیمی گرفته نشده است هیچ تغییری در حقوق و مزایای پرسنل به وجود نیاید.

عبدلی رئیس شورای کار هپکو: روزبه‌روز امتیازات کارگران «هپکو» گرفته می‌شود

رضا عبدلی رئیس شورای کار هپکو نیز گفت: مدیرعامل قبل از اینکه تأییدیه اداره کار یا مراجع مربوطه را بگیرد امتیازاتی از کارگران را کاهش داده است، درصورتی‌که پرسنل ۲ ماه حقوق معوق دارند و مدیرعامل فعلی طی ۹ ماه گذشته که در این شرکت حضور دارد هیچ کاری داخل کارگاه نیاورده است.

عبدلی تصریح کرد: قرارداد و تفاهم‌نامه امضا کردن یک چیز مکتوب است اما در عمل کاری به کارگاه وارد نمی‌شود و اگر کاری باشد کارهای قبلی است که به علت کسری قطعات مانده است ولی مدیرعامل مدعی است که پرسنل کار نمی‌کنند در صورتیکه کارگران آماده کار کردن هستند.

وی در ادامه افزود: استاندار مرکزی طی تماس با بنده قول داد که ۲ ماه حقوق معوق پرسنل و سنوات بازنشستگان طی هفته جاری پرداخت خواهد شد.

رئیس شورای کار هپکو اظهار داشت: ما حقوق سر موقع نمی‌گیریم حال می‌خواهند امتیازاتی را هم کم کنند، تمام شرکت‌ها در بحث حقوق و مزایا از هپکو الگو می‌گرفتند اما حالا این وضعیت شرکت است که آمده‌اند به سفره کارگران دست برده‌اند.

وی ادامه داد: حالا همه شرکت‌ها در بحث حقوق و مزایا پیشرو شده‌اند ولی در هپکو روزبه‌روز امتیازات کارگران گرفته می‌شود و تاکنون مواردی زیادی قطع شده است درحالی‌که ما تعاونی مسکن و مصرف درستی هم نداریم.

عناوین برگزیده