تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۵۵
بازدید: ۴۴۸
کد خبر: ۱۲۳۴۳۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل شرکت سیمان صوفیان: 

نیازی به احداث کارخانجات جدید سیمانی نیست/ افزایش ۴۰ درصدی تولید سیمان در ۳ ماهه اول سال/ سیستم غبارگیر کارخانه سیمان صوفیان مافوق استاندارد می‌شود

می متالز - مدیرعامل شرکت سیمان صوفیان از افزایش۴۰ درصدی تولید و ۶۳۰ درصدی سود خالص کارخانه در سه ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.
نیازی به احداث کارخانجات جدید سیمانی نیست/ افزایش ۴۰ درصدی تولید سیمان در ۳ ماهه اول سال/ سیستم غبارگیر کارخانه سیمان صوفیان مافوق استاندارد می‌شود

به گزارش می متالز، اخلاقی‌فرد  در جمع خبرنگاران، ظرفیت تولید سیمان کشور را حدود ۹۰ میلیون تن در سال اعلام کرد و گفت: هم اکنون میزان مصرف سالانه کشور ۵۰ میلیون تن و میزان صادرات نیز حدود ۲۰ میلیون تن است و حدود ۲۰ میلیون تن در سال نیز ظرفیت مازاد بر تقاضا داریم، برای همین نیازی به احداث واحدهای جدید تولید سیمان در کشور وجود ندارد.

وی، کارخانه سیمان صوفیان را از لحاظ ظرفیت تولید، ششمین کارخانه سیمان کشور دانست و افزود: ظرفیت اسمی این کارخانه هم اکنون ۷هزار تن در روز است و دو خط قدیمی کارخانه با ظرفیت ۱۶۰۰ تن در روز هم تعطیل شده است.
وی با بیان اینکه پنج تیپ سیمان در کارخانه سیمان صوفیان تولید می‌شود، تصریح کرد: علیرغم اینکه بدلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه خارجی در تامین قطعات با چالش‌های بزرگی مواجه هستیم با این حال، در سه ماهه نخست سال‌جاری شاهد رشد ۴۰ درصدی تولید و ۶۳۰ درصدی سود خالص در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل بودیم.

مدیرعامل شرکت سیمان صوفیان، افزایش ۶۳۰ درصدی سود خالص شرکت را ناشی از افزایش ۳۴ درصدی قیمت سیمان، افزایش ۴۰ درصدی تولید کارخانه و مدیریت مناسب منابع و مصارف اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه کارخانه سیمان صوفیان هم اکنون هیچگونه بدهی اعم از بانکی، بدهی عقب‌افتاده پیمانکاران و فروشندگان و حقوق عقب‌افتاده ندارد، خاطرنشان کرد: در سال‌جاری علاوه بر حقوق، ۱۲ الی ۱۵ روز در ماه، پاداش بهره‌وری به پرسنل و کارگران مجموعه پرداخت شده است.

وی افزود: برخلاف چندماه اخیر هم اکنون بازار عرضه و تقاضای سیمان به تعادل رسیده و این امر سبب شده از فروش اعتباری به سمت فروش نقدی حرکت کنیم.

اخلاقی‌فرد در بخش دیگری از سخنانش به تشریح اقدامات زیست‌محیطی کارخانه پرداخت و گفت: صنعت سیمان فی‌النفسه با سنگ و خاک سرو کار دارد با این حال سیستم کنترلی کارخانه سیمان صوفیان مدرن و دقیق است و بصورت آنللاین وضعیت آلایندگی کارخانه رصد می‌شود.
وی اضافه کرد: با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال پروژه ارتقای سیستم غبارگیر کارخانه در دست اجراست و با بهره‌برداری از این پروژه که احتمالا تا پایان شهریورماه تکمیل می‌شود سیستم غبارگیر کارخانه مافوق استاندارد خواهد شد.
وی انتشار هر از گاه گرد و خاک در محدوده کارخانه را ناشی از خروج سیستم غبارگیر کارخانه از مدار فعالیت به جهت قطعی برق و گاز دانست و تصریح کرد: این اتفاق خارج از اختیار ماست و رسانه‌ای شدن این قبیل موارد پرسنل و زحمت‌کشان کارخانه را که متحمل زحمات زیادی می‌شوند، آزرده خاطر می‌سازد.
مدیرعامل شرکت سیمان صوفیان همچنین با اشاره به اقدامات شرکت در زمینه مقابله با بیماری کرونا، اظهار داشت: اهدای ۸۰۰ تخته پتو و روتختی برای تجهیز یک بیمارستان کرونایی، تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای استفاده پرسنل، سمپاشی و گندزدایی روستاهای محدوده کارخانه با استفاده از ماشین‌‌آلات شرکت، توزیع ماسک و الکل در روستاهای اطراف کارخانه، اعطای مرخصی با حقوق برای بیش از ۶۰ نفر از پرسنل پرریسک کارخانه به مدت ۵ الی ۶ ماه را می‌توان بخشی از این اقدامات برشمرد.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه وضعیت صادرات کارخانه به جهت صادرات محصولات تولیدی به اقلیم کردستان عراق بهتر بود، گفت: با احداث دو کارخانه سیمان در کردستان عراق و خودکفایی این اقلیم، ارمنستان را جایگزین عراق کردیم
وی افزود: هم اکنون ۱۰ الی ۱۴ هزار تن سیمان به ارمنستان صادر می‌کنیم که البته به جهت کوچک بودن ارمنستان، میزان صادرات در مقایسه با گذشته کاهش یافته است.

اخلاقی‌فرد در خاتمه سخنانش با اعلام اینکه طبق استانداردهای اروپا هم اکنون ۲۷ نوع سیمان در جهان تولید می‌شود که ۲۶ نوع آن سیمان آمیخته یا کامپوزیتی است، گفت: سیمان‌های کامپوزیتی که مواد افزودنی آنها از ۵۰ درصد تا ۹۰ درصد متغیر است، مزایای متعددی نسبت به سیمان معمولی دارند که بالا بودن دوام بتن تولیدی در مقایسه با بتن‌های تولیدی از سیمان معمولی، کاهش مصرف انرژی و آب تا ۵۰ درصد و کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی به جهت پایین آمدن میزان خردایش سنگ، از آن جمله است.

منبع: تبریز من
عناوین برگزیده