تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۱۴
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۱۲۶۷۸۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
حسین پور تاکیدکرد:

لزوم ورود سازمان ایمیدرو برای حفاظت از معدن آلبلاغ / تهدید سلامت کارگران با برداشت‌های غیر قانونی از معادن

می متالز - نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه ورود سازمان ایمیدرو برای حفاظت از معدن آلبلاغ الزامی است، گفت: سلامت کارگران با برداشت‌های غیر قانونی از معادن در معرض تهدید است.
لزوم ورود سازمان ایمیدرو برای حفاظت از معدن آلبلاغ / تهدید سلامت کارگران با برداشت‌های غیر قانونی از معادن

امان الله حسین پور

به گزارش می متالز، امان‌الله حسین پور درباره استفاده از ظرفیت های معادن در اسفراین، گفت: یکی از ظرفیت های بالقوه اقتصادی در اسفراین معادن  است و این در  حالی است که با بهره  برداری اصولی از  معدن آلبلاغ اسفراین  می توان درآمد اقتصادی  برای مردم این حوزه انتخابیه ایجاد کرد.

نماینده مردم  اسفراین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برداشت های غیر مجاز از  معدن آلبلاغ  یکی از دغدغه‌های اصلی  معدن مذکور در گذشته بوده است تصریح کرد:  مقرر است که  سازمان ایمیدرو مطالعه وحفاظت  برای برداشت  از معدن آلبلاغ را در دستور کارقرار بدهد و از  همین رو اگر  مواد  معدنی که غیر رسمی پیش بینی شده است؛ رسما تایید شود و می توان مواد  معدنی فوق را به  نفع مردم استخراج و فرآوری کرد.

وی با بیان اینکه معدن آلبلاغ  ظرفیت اشتغال زایی  برای 3 هزار  نفر  رادارد تصریح کرد: با حفاظت از  معدن آلبلاغ  از برداشت های غیر قانونی جلوگیری می شود تا جان هیچ فردی نیز در خطر نباشد  بنابراین مقرر است که  معدن  فوق به سرعت در مسیر مطالعه قرار بگیرد تا از مزایایی اقتصادی معدن فوق بهره برداری بالقوه  انجام شود.

حسین پور افزود: معدن آلبلاغ  دارای منابع غنی سرب و روی است و از همین رو باید با برداشت های قانونی  تلاش کرد تا برای بسیاری افراد نه تنها فرصت های اشتغال ایجاد کرد  بلکه درآمد زایی اقتصادی نیز  برای کشور رقم زد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب  و منابع طبیعی مجلس یادآور شد: سازمان ایمیدرو به سرعت  مطالعات و حفاظت  از معدن آلبلاغ  را به مرحله اجرا برساند تا سود بهره برداری قانونی از  معدن  به مردم برسد.

عناوین برگزیده