تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۰۹
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۱۲۶۸۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نیکزاد مطرح کرد:

طرح‌های سه گانه مجلس برای حمایت از خانه‌دار شدن مردم بزودی ارائه می‌شود

می متالز - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس بزودی سه قانون دیگر به شرط تصویب نمایندگان در صحن علنی برای جلوگیری از تبدیل مسکن به یک کالای سرمایه‌ای در کشور ارائه خواهد کرد.
طرح‌های سه گانه مجلس برای حمایت از خانه‌دار شدن مردم بزودی ارائه می‌شود

علی نیکزاد ثمری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی

به گزارش می متالز، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید براینکه مصوبه مالیات بر خانه‌های خالی راه‌های فرار مالیاتی را خواهد بست، گفت: مجلس بزودی سه قانون دیگر به شرط تصویب نمایندگان در صحن علنی برای جلوگیری از تبدیل مسکن به یک کالای سرمایه‌ای ارائه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: براساس  طرح مالیات بر معاملات مکرر که کاملا امنیت اقتصادی را بر زندگی مردم حاکم می‌کند، خرید و فروش برای یک بار یا هر چند ماه یک بار مشکلی ندارد اما افرادی که در حال خرید و فروش املاک هستند باید مالیات بپردازند.

 

طرح‌های بازدارنده مجلس برای تبدیل مسکن به کالای سرمایه‌ای

نماینده مردم اردبیل در مجلس با اشاره به دو طرح دیگر درباره اخذ مالیات از زمین‌های بایر و مالیات بر عایدات مسکن بیان کرد: در هیچ کجای دنیا نمی‌توانی زمینی را خریده و بدون استفاده و برای سرمایه‌گذاری رها کنید، افرادی در کشورمان توانسته‌اند از قِبل مسکن به ثروت‌های بسیاری دست یابند و اکنون باید مالیات آن را بپردازند.

نیکزاد تاکید کرد: مشوق‌های بسیار خوبی در کنار مصوبه مالیات بر خانه‌های خالی و نظارت جدی دیده شده تا با تولید انبوه مسکن اجازه ندهیم مسکن به کالای سرمایه‌ای در کشور تبدیل شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید بتوانیم با هماهنگی میان مجلس، دولت، سیستم بانکی، تامین اجتماعی، بخش صدور پروانه ساختمانی، سازمان نظام مهندسی و ... به تولید انبوه در زمینه مسکن برسیم، گفت: در کشو عزیزمان ایران حیف است با 165 میلیون هکتار وسعت، جوانان رویای خانه‌دار شدن حتی به اندازه یک آپارتمان 70 متری داشته باشند.

 

تولید انبوه بدون وجود قوانین بازدارنده موجب احتکار است

وی طرح اقدام ملی مسکن دولت را به شرط وجود هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی قدمی موثر در زمینه ساخت مسکن دانست و افزود: اگر با افزایش میزان تولید مسکن نتوانیم قانون اخذ مالیات و قوانین بازدارنده‌ای را به تصویب برسانیم حتما این تولید موجب احتکار و افزایش قیمت خانه‌ها خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس اظهار کرد: همانطور که اکنون تعداد قابل توجهی مسکن در تهران بویژه در مناطق 1، 2 و 3 وجود دارد که به دست احتکارگران و بانک‌ها ساخته شده است و مردم هم به دلیل گرانی قدرت خرید آنها را ندارند.

عناوین برگزیده