تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۳
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۱۲۸۰۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۳۸ میلیون‌ تن صادرات غیرنفتی انجام شد

می متالز - رئیس‌کل گمرک ایران گفت: ۳۸ میلیون تن انواع کالای غیرنفتی در سال جاری از ایران به سایر نقاط جهان صادر شده است.
۳۸ میلیون‌ تن صادرات غیرنفتی انجام شد

به گزارش می متالز، مهدی میراشرفی، در نشست کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک افزود: میزان کالاهای وارداتی به کشور در سال جاری نیز بیش از ۱۳ میلیون تن بوده که بیش از ۱۰ میلیون تن آن را کالاهای اساسی شامل می‌شود و واردات آن با هدف تنظیم بازار صورت گرفته است. رئیس‌کل گمرک ایران اضافه کرد: دیدگاه و هدف این نهاد تلطیف شرایط و حمایت از تولید داخل است اما قوانین پیچیده‌ای در حوزه تجارت خارجی کشور وجود دارد که می‌طلبد مجلس شورای اسلامی نسبت به اصلاح آن بیش از پیش تلاش کند.

میراشرفی بیان کرد: ساده‌سازی با کاهش قوانین و مقررات و تسهیلگری در فرآیند صادرات عامل موفقیت کشورهای مختلف جهان در تجارت خارجی است، اما این مهم در ایران با معضلاتی مواجه است و قوانین، مقررات و بخشنامه‌های مختلف به چالش بزرگی در مسیر فعالیت تولیدکنندگان تبدیل شده است. او اظهار کرد: فعالان اقتصادی به ‌خصوص واردکنندگان و صادر کنندگان نیاز به قوانین کارآمد و موثر دارند، چرا که پیچیدگی  قوانین مشکلاتی را در حوزه تجارت خارجی ایجاد می‌کند. رئیس‌کل گمرک ایران گفت: ۷/ ۲ میلیون تن از مجموع صادرات امسال کشور به مناطق اوراسیا بوده درصورتی که بازار این کشورها بسیار مستعد و با ظرفیت است و فعالان اقتصادی استان مرکزی می‌توانند با نیازسنجی کارشناسانه گام مهمی در راستای افزایش صادرات به این کشورها بردارند.

عناوین برگزیده