تاریخ: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۹:۰۲
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۱۲۹۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحریک تقاضا عامل کلیدی خروج از رکود

می متالز - عضو هیئت رئیسه اتاق ایران: تحریک تقاضا و مصرف عامل کلیدی برای ­خروج از بن بست رکود اقتصادی در کشور است.
تحریک تقاضا عامل کلیدی خروج از رکود

به گزارش می متالز،­ ­­بهرام شکوری با اشاره به این جمله که حال و روز صنعت داخلی تعریف چندانی ندارد، افزود: برای خروج از رکود باید طرف تقاضا را بیشتر تحریک تا عرضه چرا که در بحث رکود بخش مصرف یا تقاضا در اثر کاهش قدرت خرید مردم دچار مشکل می شود.

وی ادامه داد: مسکن از بخش های پیشرو و پیشتاز در اقتصاد است چرا که بسیاری از صنایع قبل و بعد خود را فعال می سازد.
عضو اتاق ایران گفت: این بخش در صورت رونق می تواند موجبات تحرک بخشی ۵۰۰ شغل یا بنگاه اقتصادی را در جامعه فراهم کند.
وی افزود: مردم امروز به جهت کاهش قدرت مالی تمایل چندانی به خرید مسکن از خود نشان نمی دهند در نتیجه بازار با رکود شدید مواجه است.

شکوری ادامه داد: بدون شک چرخ صنعت مسکن وبه تبع صنایع وابسته در صورت تقویت قدرت خرید مردم با شتاب بیشتری به حرکت در خواهد آمد.

وی گفت: علی رغم اینکه دولت به لحاظ اقتصادی حال و روز خوبی ندارد ولی در­­سال گذشته دو طرح از قبیل «رونق تولید» و «نوسازی و بهسازی صنایع» را در دستور کار قرار داد و در نتیجه بانک ها مکلف شدند تسهیلاتی به واحدهای صنعتی پرداخت کنند.

عضو اتاق ایران افزود: میزان وام مصوب­ برای ­پرداخت به واحدهای تولیدی تا سقف دو میلیارد تومان بود.

وی­ گفت: اکثر بنگاه های اقتصادی به جهت بدهکاری به سیستم بانکی از دریافت این تسهیلات محروم شدند و به عبارتی سیستم مزبور بخشی از مطالبات خود را از این محل وصول کرد و در نتیجه تسهیلات اعطای کمک چندانی به فعالان اقتصادی نکرد.

شکوری افزود: بازسازی ماشین آلات برای صنایع کشور مهم است ولی بنگاه های اقتصادی به جهت مواجه با مشکلات فراوان روی خوشی به طرح نوسازی از خود نشان ندادند.

عناوین برگزیده