تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۱۲۹۲۷۱
غریب پور خبر داد؛

ورود ۵ شرکت استارت آپی به حوزه معدن

می متالز - رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: امروز ۵ شرکت استارت آپی جدید حوزه معدن مورد حمایت قرار می‌گیرند و امیدواریم معادن بزرگ از این تکنولوژی‌ها استفاده کنند.
ورود ۵ شرکت استارت آپی به حوزه معدن

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو در حاشیه مراسم افتتاح مرکز نوآوری معدن و صنایع معدنی اظهار کرد: در حوزه معدن و صنایع معدنی دست به دست هم دادیم تا شرکت‌های دانش بنیان و جوانان فعال در این حوزه را شناسایی کرده و از آن ها برای فعالیت در این حوزه کمک بگیریم.

او درباره برنامه‌های ایمیدرو برای کمک به معادن کوچک بیان کرد: سال گذشته ۱۴۶ معدن کوچک مقیاس را فعال کردیم. امسال بیش از یک هزار معدن غیر فعال شناسایی شده و برنامه‌های لازم برای فعال کردن بیش از ۵۰۰ معدن را انجام داده ایم و ۲۰۰ معدن را برای  احیا در امسال مد نظر گرفته ایم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: امروز ۵ شرکت استارت آپی در این ساختمان (وزارت صمت) مورد حمایت قرار می‌گیرند و امیدواریم معادن بزرگ از این تکنولوزی‌ها استفاده کنند. شاهد یکپارچه سازی صنعتی هستیم و باید با گسترش فناوری به این مهم دست پیدا کنیم.

او ادامه داد: تا به امروز هزاران پایان نامه را حمایت کردیم اما از امروز جهت دار از آن‌ها حمایت خواهیم کرد. مساله محور شدن پایان ‌نامه‌ها ناپیوستگی بین صنعت و دانشگاه را به راحتی حل می‌کند. باید نهادهایی تعریف شوند و این موضوع مهم با ساختارسازی حمایت شوند. شرکت‌ها و معادن بزرگ می‌توانند یا حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری گسترش توان تولید را به همراه داشته باشند.

معادن

استقرار ۵ شرکت استارت آپ جدید در حوزه معادن

حسین منصوری مدیر مرکز نوآوری معادن در آیین افتتاح این مرکز تصریح کرد: سال گذشته ۱۵ استارت آپ و امسال ۱۵ استارت آپ برگزیده شدند و امروز شاهد استقرار ۵ شرکت در این فضا هستیم. در باشگاه یک میلیارد دلاری‌ها و استارت آپ‌هایی که با نام "یونی کرن" شناخته می‌شوند؛ یعنی ارزش بالای یک میلیارد دلار دارند، این شرکت ها به بیش از ۶۰۰ شرکت رسیده که آمریکا با ۲۶۸ و آسیا با ۲۶۱ شرکت برترین کشور‌های فعال هستند.

 

رشد ۴۰ درصدی استارت آپ های معدنی طی یک سال گذشته

او ادامه داد: میزان استارت‌آپ‌های معدنی در دنیا بیشتر از ۴۰ درصد رشد داشته است. شرکت‌های بسیاری در حوز‌های مختلف این حوزه شروع به فعالیت کرده‌اند. نُرم جهانی موفقت یک استارت آپ از هر ۱۰ استارت آپ است، اما ما در تلاش برای انتخاب شرکت‌هایی با توجیه بهتر و افزایش میزان موفقیت هستیم.

منصوری بخش معدن را تشنه استارت آپ‌ها دانست و گفت: بخش عمده‌ای از استارت آپ‌ها از امکانات دولتی استفاده نمی‌کنند.

معادن

عناوین برگزیده