تاریخ: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۴
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۱۳۲۰۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فیروزی نشست کمیسیون صنایع و معادن را تشریح کرد:

بررسی ضوابط قیمت‌گذاری کالاهای تولید داخل

می متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی ضوابط قیمت‌گذاری کالاهای تولید داخل در کمیسیون متبوعش خبر داد.
بررسی ضوابط قیمت‌گذاری کالاهای تولید داخل

نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی

به گزارش می متالز، حجت‌الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح نشست امروز(یکشنبه یکم مهر ماه) کمیسیون متبوعش، به حضور مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل ایران خودرو و سایپا در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: دستورکار نخست این کمیسیون طرح تحقیق و تقاضا از صنعت خودرو بود که نمایندگان متقاضی این طرح موضوعاتی مانند قیمت، عرضه، نحوه توزیع خودرو،  مداخله دولت‌ها در مدیریت شرکت‌های خودروسازی، تاخیر در پرداخت مطالبات قطعه‌سازان، دپو شدن خودروها در پارکینگ‌ها به دلیل کسری قطعات را از جمله ایرادات صنعت خودروسازی دانستند.

وی اضافه کرد: به زعم متقاضیان طرح تحقیق و تفحص از خودروسازی‌ها، در سال‌های گذشته علیرغم حمایت‌های بسیار از این صنعت مانند ممنوعیت یا تعرفه‌گذاری برای واردات چهارچرخ‌ها، تصویب قوانین حمایتی از خودروسازان، این شرکت‌ها نتوانستند به جایگاه مناسبی دست یابند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران شرکت‌های خودروساز نیز توضیحاتی درباره مشکلاتی مانند محدودیت‌های تامین ارز و مواد اولیه و موفقیت‌های به دست آمده، ارائه کردند.

فیروزی ادامه داد: مقرر شد پاسخ مربوط به سوالات نمایندگان طی هفته آینده در اختیار آن‌ها قرار گیرد، تا در نهایت رای‌گیری درباره طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودرو انجام شود.

وی بررسی ضوابط قیمت‌گذاری کالاهای تولید داخل را دومین دستور کار کمیسیون صنایع و معادن دانست و تصریح کرد: تاکنون نظارت‌ها اثرگذار نبوده و باید این مکانیسم اصلاح شود تا قیمت‌ها تنظیم شود.

عناوین برگزیده