تاریخ: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۱
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۱۳۲۱۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تجلیل از واحد‌های برتر صنعتی معدنی در استان کرمان

می متالز - بمناسبت روز صنعت و معدن از ۳۰ واحد برتر صنعتی معدنی استان کرمان با حضور مسوولان کشوری و استانی امروز تجلیل شد.
تجلیل از واحد‌های برتر صنعتی معدنی در استان کرمان

به گزارش می متالز، دبیر کارگروه رفع موانع تولید کشور در  آیین تجلیل از واحدهای برتر صنعتی معدنی استان  با بیان اینکه اگر نگاه ما به تولید کننده همان نگاه مقام معظم رهبری باشد بخشی از گرفتاری‌های تولیدکنندگان در کشور کاسته می‌شودو حل و فصل موانع تولید به عهده ستاد موانع تولید است.

                                                     
میثم زالی با بیان اینکه هیچ دستگاه نظارتی اجازه ورود به مسائل مصوب ستاد رفع موانع تولید را ندارد گفت: در شرایط موجود همه دستگاه‌های نظارتی و قضایی باید از تولیدکنندگان حمایت کنند.


دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور همچنین با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور از جمله تحریم‌ها و شیوع کرونا افزود: متاسفانه در این شرایط شاهد سلیقه‌ای عمل کردن برخی از مجریان قانون هستیم.

زالی گفت : نحوه محاسبه بدهی واحد‌های تولیدی به بانک‌ها شفاف نیست وداشتن بدهی جرم نیست و بانک‌ها حق ندارند علیه واحد تولیدی که وثیقه کافی دارد، محدودیت ایجاد کنند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم گفت : صادرات لازمه جهش تولید است و سفارتخانه‌های ما در بخش اقتصادی تعطیل هستند.


عزت‌الله اکبری‌تالارپشتی با اشاره به اینکه امروز کشور ما در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد اظهار داشت: جنگ اقتصادی می‌تواند برای کشور یک فرصت و نعمت باشد.


رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به اهمیت حضور در بازار‌های جهانی در شرایط فعلی اشاره کرد و  گفت: در این شرایط تنها بخش خصوصی می‌تواند در بازار‌های جهانی و منطقه‌ای حضور داشته باشد.

اکبری‌تالارپشتی با ابزار تاسف از اینکه گاهی فعالان اقتصادی به دلیل بدهی بانکی روانه زندان می‌شوند تصریح کرد: با تعطیلی واحد‌های تولیدی کارگران و خانواده‌های آن‌ها را دچار آسیب می‌کنیم.


رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی صندوق توسعه ملی  را پشتوانه‌ای برای کشور دانست و گفت: مقرر شد که سالانه ۲۰ درصد از محل فروش نفت و گاز در صندوق توسعه ملی ذخیره شود که با این اعتبار دولت می‌تواند به رشد چشمگیر صنعت، تولید و خدمات در کشور کمک کند.


در این آیین رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران هم  یاداور شد : بزرگ‌ترین مشکل تولیدکنندگان ما دغدغه‌هایی است که هر روز برای آنهاد ایجاد می‌شود .


سیدعبدالوهاب با اشاره به اینکه اگر حمایت درستی از صنعت کشور شود، تحریم‌ها هیچ تاثیری بر ما نخواهد داشت افزود: برای اینکه بیکاری را در کشور جمع کنیم نیاز است قوانین را مهندسی کرده و برخی از قوانین را عوض کنیم.

استاندار کرمان هم گفت: واحد‌های تولیدی که با وجود همه مشکلات و ناهماهنگی‌ها، راه توسعه را طی کنند باید به الگویی برای دیگر واحد‌ها تبدیل شوند.


محمدجواد فدائی  گفت: تولیدکنندگان نمونه ما در استان کرمان می‌توانند الگویی برای سایر واحد‌ها باشند

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۳۱ پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در بخش صنایع و معادن را در حوزه اقتصاد مقاومتی استان کرمان دنبال می‌کنیم اظهار داشت: برای افق ۱۴۰۴ کشور ۵۵ میلیون تن فولاد برنامه‌ریزی شده که تولید بیش از ۱۰ میلیون تن آن سهم استان کرمان است.


مهدی حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه استان کرمان به قطب فولادی کشور تبدیل می‌شود گفت: تلاش‌هایی که طی سال‌های اخیر در استان کرمان رقم خورده در تکمیل زنجیره فولاد بوده است.


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان به نوسانات نرخ ارز اشاره کرد و افزود: این مساله فرآیند‌های مربوط به تولید، تامین مواد اولیه و ارز واحد‌ها را با چالش مواجه کرده است.


رئیس اتاق استان کرمان از تعلیق کارت‌های بازرگانی در فصل صادرات پسته و خرید سنگ آهن به نصف قیمت آن انتقاد کرد.


سیدمهدی طبیب‌زاده گفت: شورای معادن استان کرمان فاقد برخی اختیارات برای حل مسائل بخش خصوصی است


وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از سنگ‌آهن کشور در کرمان تولید می‌شود گفت: ما موظف هستیم خوراک شرکت‌های فولادی را تامین کنیم، اما قیمتی که برای آن گذاشته شده نصف قیمت FOB است، در حالی که آن‌ها نرخ فولاد مصرفی بالاتر دارند.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: از این طریق حدود ۵ هزار میلیارد تومان به ناحق از استان کرمان خارج می‌شود در حالی که در زیرساخت‌های اساسی استان کرمان دچار مشکل هستیم.


سیدمهدی طبیب‌زاده با اشاره به اینکه برای احیای واحد‌های غیرفعال با موانعی مواجه هستیم گفت: کارت‌های بازرگانی در ۳۱ شهریور تعلیق شده و این اتفاق درست در فصلی افتاده که زمان صادرات پسته است.

برای مشاهده ی فیلم کلیک کنید.

عناوین برگزیده