تاریخ: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۸
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۱۳۳۳۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون طرح و برنامه وزارت صمت تاکید کرد:

هدایت سرمایه گذاران جدید به سوی احیای واحدهای تعطیل/ شناسایی ۱۴۲ محصول گلوگاهی وارداتی با اولویت ساخت داخل

می متالز - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست این وزارتخانه سوق دادن سرمایه‌گذاران جدید به راه‌اندازی واحدهای تعطیل شده است و در این راستا فهرست واحدهای تعطیل شده در سامانه وزارت صمت منتشر شده تا در اختیار سرمایه‌گذاران جدید قرار گیرد.
هدایت سرمایه گذاران جدید به سوی احیای واحدهای تعطیل/ شناسایی ۱۴۲ محصول گلوگاهی وارداتی با اولویت ساخت داخل

http://www.shatanews.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/news/179052/zarandi10.jpg

به گزارش می متالز، سعید زرندی در برنامه سفر خود به استان مازندران که پیرو دستور ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بررسی مسائل مرتبط با صنایع این استان و تهیه گزارش لازم انجام شد؛ افزود: یکهزار و ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی تعطیل در داخل شهرک ها و ۸۰۰ واحد غیر فعال در خارج از شهرک ها برای احیا و راه اندازی مجدد در سال 99 هدف گذاری شده اند.

وی در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مازندران با بیان این نکته که شفاف سازی در مقوله انتشار آمار و فهرست واحدهای تعطیل شده یک اصل مهم است، ادامه داد: درحال حاضر سرمایه گذاران جدید ابتدا با دیدن فهرست واحدهای غیرفعال تصمیم گیری می کنند.

زرندی دومین گام وزارتخانه در بهبود فضای کسب و کار و رسیدن به جهش تولید را تکمیل و بهره برداری طرح های تولیدی و صنعتی عنوان کرد و گفت: وزارتخانه طرح هایی را که به دلایل مختلف پیشرفت فیزیکی ندارند، شناسایی و برایشان فراخوان صادر کرده است.

وی با اعلام این که شمار زیادی از واحدهای صنعتی و تولیدی کشور با کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت فعال هستند، بیان داشت: وزارت صمت برای افزایش ظرفیت این واحدها نیز برنامه مشارکتی با سرمایه گذاران جدید را پیگیری می کند.

وی سرمایه گذاری در بخش های خالی صنعت، معدن و تجارت را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: همسو با این رویکرد به صورت شفاف اعلام شده که کشور در ۱۴۲ محصول اصلی و گلوگاهی واردات را انجام می دهد و به همین دلیل هم سرمایه گذاری در کشور برای تولید داخل این محصولات مهم و ضروری است.

زرندی گفت: حتی میزان مورد نیاز واردات این محصولات در استان های مختلف کشور مورد بررسی قرار گرفت تا سرمایه گذاری جدید در این مناطق پیشنهاد و سوق داده شود.

وی یکی دیگر از برنامه های وزارت صنعت را ایجاد هلدینگ های سرمایه گذاری در بازار سرمایه عنوان کرد و افزود: در آینده شاهد آمار خوبی در این بخش خواهیم بود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به اهمیت حوزه صادرات و تمرکز وزارت صمت بر ظرفیت سازی در این بخش در استان ها تاکید نمود و گفت: همواره استان مازندران به عنوان استان محوری برای صادرات انواع محصولات کشاورزی و دیگر کالاها به کشوهای CIS مطرح شده و باید مسایل و مشکلات صادراتی استان حل و فصل شود.

وی به اهمیت تنظیم بازار در شرایط خاص امروز کشور نیز اشاره و اضافه کرد: موضوع ارز موضوع اول تنظیم بازار است چرا که با ترمیم فضای صادرات و ارز آوری ناشی از آن، تلاطم بازار کنترل می شود.

زرندی گفت: موضوع دوم در تنظیم بازار مقوله توزیع محصولات است که وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح و برنامه ساماندهی توزیع را با دستور شخص معاون اول رئیس جمهوری آغاز کرده است.

وی بهبود فضای کسب را برای شرایط فعلی اقتصاد و جهش تولید مهم و اولویت وزارت صمت دانست و افزود: باید فضای فکری را یکپارچه کنیم یعنی مشکلات را باز چینش و برای رفع موانع جهش تولید بازمهندسی فکری در حوزه تولیدات صنعتی و معدنی ایجاد کنیم.

معاون وزیر صمت با بیان این که بخش تولید با ۱۶ دستگاه به صورت مستقیم ارتباط دارد، گفت: وقتی برای هر یک از این دستگاه های مرتبط ماموریت تعریف شود و هر یک از دستگاه ها با دنیایی از موضوعات مختلف سر و کار داشته باشند ، نیاز است برای حل مشکلات با یکدیگر هم افزایی داشته باشند.

زرندی گفت: در حال حاضر ۱۷۰ مورد مسایل و مشکلات ۱۶دستگاه مرتبط با حوزه تولید برای بهبود فضای کسب و کار احصا شده است که عمده این مشکلات با دخالت ها و اعمال نظر هر یک از دستکاه ها شرایط را سخت تر کرده است.

وی افزود : باید قید بندها را در حوزه تولید و صنعت از بین ببریم.

عناوین برگزیده