تاریخ: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۱۰
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۱۳۳۷۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس هیات عامل ایمیدرو:

اجرای عملیاتی پروژه «ال سی» به زودی در فولاد «نی‌ریز»

می متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو برنامه‌های توسعه‌ای این سازمان را برای فولاد نی‌ریز و شهرستان‌های مجاور آن تشریح کرد.
اجرای عملیاتی پروژه «ال سی» به زودی در فولاد «نی‌ریز»

اجرای عملیاتی پروژه «ال سی» به زودی در فولاد «نی‌ریز»

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور در جریان سفر وزیر صمت به استان فارس  به همراه با فرماندار و نماینده مردم این منطقه در مجلس با حضور در کارخانه فولاد نی‌ریز، اعلام کرد: ال سی بخش فولادسازی فعال شده و به زودی عملیات اجرایی آن پروژه شروع خواهد شد.

به گفته وی، ۱۰۰ میلیون یورو نیز برای طرح گندله‌سازی ۲.۵ میلیون تنی نی‌ریز تامین شده و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این طرح خواهیم شد.

پروژه کارخانه آهک و کنسانتره آهن

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه فولاد نی‌ریز در سال جهش تولید علاوه بر کسب رکورد تولید، صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف آب، برق و گاز داشته است، گفت: مقرر شده در کنار دست کارخانه آهن اسفنجی، کارخانه‌ای نیز برای تامین آهک مورد نیاز احداث شود. غریب پور ادامه داد: علاوه بر طرح فوق، کارخانه‌ای نیز برای تامین کنسانتره بخش آهن اسفنجی پیش‌بینی شده است.

اکتشاف

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین به پتانسیل‌های معدنی شهرستان‌های این منطقه از جمله آباده-جازموریان اشاره کرد و گفت: عملیات اکتشاف در پهنه آباده-جازموریان در حال به نتیجه رسیدن است و بهرام گور هم در حال اجرا است.

زیربناها

غریب پور به اهمیت زیرساخت‌های منطقه اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای جاده خرامه- نی‌ریز در نظر گرفته می‌شود و ایمیدرو با جدیت توسعه زیربناهای شهرستان‌های این ناحیه را پیگیری می‌کند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: خط انتقال آب ۴۸کیلومتری نیز برای این کارخانه پیش‌بینی شده که به زودی با اعتبار ۹۸ میلیارد تومانی وارد فاز اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: کمیته‌ای با هدف پیگیری توسعه معدن و صنایع معدنی شهرستان‌های این منطقه در ایمیدرو تشکیل می‌شود.

عناوین برگزیده