تاریخ: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۸
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۱۳۴۴۷۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس صنعت، معدن و تجارت قزوین:

فقط ۵۰ درصد از واحدهای معدنی قزوین فعال هستند

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: از مجموع ۲۰۰ مجوز بهره برداری از معادن صادر شده در قزوین فقط ۵۰ درصد فعال هستند.
فقط ۵۰ درصد از واحدهای معدنی قزوین فعال هستند

به گزارش می متالز، عزیزالله افضلی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان قزوین که در اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد،  اظهار داشت: استان قزوین به دلیل دارا بودن منابع غنی در حوزه معادن می‌تواند به یکی از فعالترین استان‌های کشور تبدیل شود.

وی افزود: این در حالی است که تاکنون ۲۰۰ مجوز بهره برداری از معدن در استان قزوین صادر شده است که از این میزان تنها ۵۰ درصد فعال شده است و این به معنای راکد ماندن بخش قابل توجهی از ظرفیت استان قزوین در حوزه معادن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تاکید کرد: این در شرایطی است که به دلیل صنعتی بودن استان قزوین بخش قابل توجهی از منابع احصاء شده از معادن به عنوان مواد اولیه در واحدهای صنعتی استان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که احیاء و فعال سازی معادن استان قزوین می‌تواند به تکمیل زنجیره تولید در استان منتهی شود.

افضلی تصریح کرد: حضور سرمایه گذاران در بخش معادن امروز به یک اولویت در استان تبدیل شده است و می تواند ظرفیت‌های ویژه حوزه معدنی استان را فعال و به ارزش افزوده برساند.

وی گفت: جلوگیری از خام فروشی معادن استان قزوین گام دوم برنامه ‌ریزی ما در این حوزه در استان است و در تلاشیم تا با هماهنگی با سرمایه گذاران زیرساخت های فرآوری و ایجاد ارزش افزوده در این منابع را ایجاد کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تاکید کرد: برنامه ریزی ما برای استان احیاء ظرفیت های موجود، ایجاد اشتغالزایی و رونق اقتصادی در واحدهای صنعتی است که امیدواریم به زودی بتوانیم بخشی از این برنامه را اجرایی کنیم.

عناوین برگزیده