تاریخ: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۲
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۱۳۵۰۹۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر عامل ایمیدرو در آغاز بیست و دومین سمپوزیوم فولاد کشور در کیش تشریح کرد:

هدف گذاری نهایی تولید محصولات معدنی، فلزی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان

می متالز - بیست و دومین سمپوزیوم فولاد کشور در کیش با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس هیات عامل ایمیدرو، مدیران و کارشناسان صنایع فولاد کشور در جزیره کیش آغاز شد.
هدف گذاری نهایی تولید محصولات معدنی، فلزی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان

هدف گذاری نهایی تولید محصولات معدنی، فلزی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان

به گزارش می متالز، خداداد غریب پورمعاون صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو با حضور در بیست و دومین سمپوزیوم فولاد کشور ضمن ابراز امیدواری از طرح های پژوهشی آهن و فولاد کشور و تمرکز تحقیقات پژوهشی در حوزه فولاد اظهار داشت: با بهره گیری از توانمندی علمی دانشگاه های بزرگ کشور و ظرفیت های کنسرسیوم ها و انجمن های فعال در این زمینه می توانیم نیازهای صنعتی را تامین کنیم و نگرانی برای تامین سند چشم‌انداز فولاد نداریم  معادن جدیدی نیز در کشور کشف شده است.

وی با بیان اینکه ایران کشور بسیار مستعدی است که با ۱۱ بندر کوچک و بزرگ، ۱۴ مرز جاده‌ای و ۵ مرز ریلی با ظرفیت کم نظیری می‌توانیم افزایش صادرات داشته باشیم، اکنون با احتساب اسکله منطقه پارسیان و منطقه خلیج فارس، دو بندر تخصصی معدن و صنایع معدنی داریم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان یکی از آن مناطق کم نظیر کشور است  افزود:ما منطقه ویژه اقتصادی پارسیان را داریم که در هدف‌گذاری نهایی  تولید ۱۸ میلیون تن محصولات پتروشیمی، ۴ میلیون تن فولاد، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آلومینیوم و ۳ میلیون تن پودر آلومینا را برعهده دارد و بزرگترین اسکله معدنی تجاری کشور قرار است در آن ساخته شود.

غریب پور در پایان  تاکید کرد: بخش معدن، بخش مستعدی برای سرمایه‌گذاری است و ما نیازمند همدلی مسوولان هستیم تا آینده معدن و صنایع معدنی را غنی کنیم.

شایان ذکر است نمایشگاه بین‌المللی  فولاد کیش که امروز ۱۴ مهرماه و از  ساعت ۱۷ افتتاح خواهد شد در مساحت ۱۷۰۰۰ مترمربع در محل نمایشگاه‌های دائمی کیش از ساعت ۱۷ الی ۲۲ برگزار میشود در تاریخ ۱۶ مهرماه به کار خود پایان می‌دهد.

عناوین برگزیده