تاریخ: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۸
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۱۳۵۳۷۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

عرضه اولیه سیمانی شستا با تعدیل مثبت سود مواجه می‌شود

می متالز - خبری که امروز درباره موافقت سازمان حمایت با افزایش قیمت سیمان پاکتی منتشر شده بیش از هر شرکتی، فروش و سود هلدینگ عرضه اولیه ای سیمانی شستا – سرمایه گذاری سیمان تامین که در بورس با نماد سیتا درج شده است – را تحت تاثیر قرار می دهد.
عرضه اولیه سیمانی شستا با تعدیل مثبت سود مواجه می‌شود

به گزارش می متالز، شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین از زیرمجموعه های شستا است که تیرماه سالجاری با نماد سیتا در بورس عرضه اولیه شد. این شرکت بزرگترین هلدینگ سیمانی کشور به شمار می رود چرا که در مجموع حدود ۳۰ درصد ظرفیت تولید و فروش سیمان کشور را در اختیار دارد.

خبری که امروز در ایسنا منتشر شد – بر اساس آن عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در نامه‌ به مدیران شرکت‌های سیمانی، از موافقت سازمان حمایت  با افزایش قیمت سیمان پاکتی خبر داده و خواستار شده تا مدیران شرکت‌های سیمان، هرچه سریعتر به جهت تعدیل نرخ فروش سیمان پاکتی اقدام کنند –  می تواند فروش و سود بزرگترین هلدینگ سیمانی کشور را با تعدیل مثبت مواجه کند.

طبق ابلاغیه ای که شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت سیمان خطاب به مدیران این صنعت منتشر کرده  اولین موافقت با افزایش قیمت سیمان پاکتی به میزان هر تن، ۴۰ هزار تومان نسبت به قیمت‌های مصوب توسط سازمان صنایع استان سیستان و بلوچستان در همان روز (۱۵ مهرماه) صورت پذیرفته است.

شایان ذکر است مدیرعامل سیتا اخیرا از رشد ۱۳۵ درصدی سود خالص این هلدینگ در سه ماهه اول سال ۹۹ خبر داده است و بر اساس اظهارات وی، سود خالص این هلدینگ، از ۱۹۳ میلیارد تومان در بهار سال ۹۸ به ۴۵۵ میلیارد تومان در بهار سال ۹۹ رسیده است.

به این ترتیب به نظر می رسد سرمایه گذاران بورس و سهامداران سیتا باید در انتظار تعدیل مجدد سود این هلدینگ باشند.

منبع: کاما پرس
عناوین برگزیده