تاریخ: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۴۶۵
کد خبر: ۱۳۵۵۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس هیات عامل ایمیدرو در بازدید از طرح فولاد اندیمشک:

آغاز اجرای طرح فولاد زاگرس اندیمشک در آبان‌ماه

می متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو از آغاز اجرای طرح فولاد زاگرس اندیمشک در آبان‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: توسعه از طریق شرکت‌های بزرگ از سیاست‌های ایمیدرو در راستای اهداف کلان دولت و وزارت صنعت معدن و تجارت است.
آغاز اجرای طرح فولاد زاگرس اندیمشک در آبان‌ماه

آغاز اجرای طرح فولاد زاگرس اندیمشک در آبان‌ماه

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور در جریان بازدید از طرح فولاد اندیمشک به جایگاه شرکت‌های بزرگ اشاره کرد و گفت: این شرکت‌ها قادرند در برطرف کردن مشکلات اشتغال و درآمد در کشورمان مشارکت کنند.

وی اضافه کرد: شرکت‌های بزرگ پروژه عظیم انتقال آب از خلیج‌فارس را به مرحله بهره‌برداری نزدیک کرده‌اند و قرار است استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد از این طرح منتفع شوند.

همکاری شرکت‌های بزرگ برای انتقال آب خلیج فارس

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه چهار شرکت فولاد مبارکه فولاد خوزستان، معدنی و صنعتی گل گهر و چادرملو سرمایه‌گذاران طرح فولاد زاگرس اندیمشک هستند، تصریح کرد: خوشبختانه با هماهنگی که در شهرستان اندیمشک بین مقامات مسوول، نمایندگان مجلس و سهامداران وجود دارد، مجوزهای آب، برق، گاز و همچنین محیط‌زیست این طرح اخذ شده است.

وی گفت: طبق طرح اولیه قرار است این طرح با هدف ایجاد ۴۵۰ هزار تن آهن اسفنجی طی ۳۶ ماه ساخته شود که البته با همت سرمایه‌گذاران آن این مدت قابل کاهش به ۳۲ ماه است.

اشتغال ۲۵۰ هزارنفری زنجیره فولاد

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون ۲۵۰ هزار شغل به طور مستقیم در زنجیره فولاد ایجاد شده است.

غریب پور گفت: اگرچه پیش‌بینی شده ذخایر سنگ‌آهن ایران تا ۲۵ سال بعد ۱۴۰۴ ادامه خواهد یافت اما با توجه به پتانسیل‌های معدنی کشور، ذخایر بیش از رقم فوق خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: کاربر روی معادن عمیق و استخراج از عمق ۲ هزار و سه هزار متر ذخایر سنگ‌آهن کشور را به بیش از ۳.۲ میلیارد تن خواهد رساند.

تناژ وارداتی به ۴۰ میلیون تن رسید

رئیس هیات عامل ایمیدرو همچنین به مقایسه تناژ و ارزش کالاهای صادراتی و وارداتی پرداخت و تاکید کرد: در حالی که کشور ۱۳۰ میلیون تن صادرات دارد، تناژ وارداتی به ۴۰ میلیون تن می‌رسد که ارزش آن بسیار بیش از اقلام صادراتی است.

غریب پور تصریح کرد: یکی از اهداف ایمیدرو این است که زمینه تعریف و اجرای پروژه‌های با ارزش افزوده بالا را فراهم سازد تا شاهد تولید کالا با ارزش افزوده بالاتر و ارزآوری بیشتر برای کشور شویم.

وی ادامه داد: تولید فولادهای آلیاژی و ورق‌های خاص در دستور کار ایمیدرو قرار دارد.

در این برنامه گزارشی از وضعیت اجرای طرح فولاد زاگرس اندیمشک از سوی مدیرعامل آن شرکت ارائه شد. طبق این گزارش، عملیات اجرایی پروژه از آبان ماه امسال شروع می‌شود. در انتهای برنامه، غریب پور به همراه حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس، نادری مدیرعامل شرکت ملی فولاد و محمدی مدیرعامل فولاد خوزستان از سایت احداث کارخانه دیدن کرد.

عناوین برگزیده