تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۸
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۱۳۶۷۴۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
میلگرد چین:

افزایش قیمت ها با اعلام محدودیت های تولید فولاد تانگشان

می متالز - قیمت میلگرد داخلی چین در روز دوشنبه ۱۲ اکتبر پس از آنکه مقامات محلی در منطقه شمالی محدودیت های ساخت فولاد را برای شش ماه آینده تأیید کردند، افزایش یافت.
افزایش قیمت ها با اعلام محدودیت های تولید فولاد تانگشان

میلگرد داخلی چین

چین شرقی (شانگهای): ۳،۷۲۰-۳،۷۵۰ یوان (۵۵۴-۵۵۸ دلار) به ازای هر تن ، ۵۰ یوان به ازای هر تن افزایش قیمت

مطابق با اعلامیه منتشر شده توسط مقامات این شهر و از اکتبر تا مارس برای بهبود کیفیت هوا در فصل گرم پاییز و زمستان ، از ۳۰ کارخانه تولید فولاد در تانگشان ۲۸ مورد باید نرخ بهره برداری از کوره بلند را ۱۰ تا ۴۵ درصد کاهش دهند.
به همین دلیل قیمت بیلت و میلگرد رشد چشمگیری داشته است. یک تحلیلگر صنعتی در شانگهای گفت: “معاملات آتی میلگرد به این شدت عمل نکردند. این موضوع کمی بر اعتماد به نفس فعالان بازار تأثیر می گذارد.”

صادرات میلگرد چین

صادرات میلگرد چین: ۴۸۳٫۳۳ دلار به ازای هر تن ،افزایش ۰٫۹۳ دلار به ازای هر تن
کارخانه های تولید فولاد میلگرد را به قیمت ۵۰۰ تا ۵۱۰ دلار به ازای هر تن فوب ارائه می دهند. این رقم از ۳۰ سپتامبر ۱۵ دلار در هر تن افزایش یافته است.
فعالان بازار آستانه پایین ترین قیمت کارخانه ها را در حدود ۴۸۰-۴۹۰ دلار در هر تن فوب تخمین زدند که ۵ دلار در هر تن بالاتر از اواخر ماه گذشته است. منابع همچنین پیشنهادات بالاتر صادرات را به افزایش ارزش پول چین نسبت دادند.

نرخ ارز روز دوشنبه ۶٫۷۱ یوان به ۱ دلار بود. این رقم در ۳۰ سپتامبر ۶٫۸۱ یوان به ۱ دلار بود.
یک تحلیلگر در شانگهای گفت: “ممنوعیت واردات زغال سنگ حرارتی استرالیا هزینه های تولید فولاد را افزایش می دهد که ممکن است باعث شود برخی از کارخانه ها با سود پایین، نرخ تولید خود را کاهش دهند.

معاملات بیلت فولادی

بیلت در ساعت ۳ بعد از ظهر با احتساب مالیات بر ارزش افزوده در تانگشان با قیمت ۳۴۱۰ یوان در هر تن معامله شد که نسبت به جمعه گذشته ۳۰ یوان در هر تن افزایش قیمت داشت. بیلت جنوب شرقی آسیا با قیمت ۴۵۰ دلار در هر تن به چین عرضه می شود. منابع گفتند که تقویت بازار داخلی فولاد چین ممکن است واردات محصول نیمه تمام فولاد را بهبود دهد.

معاملات آتی شانگهای

قرارداد معاملات آتی میلگرد ژانویه با قیمت ۳،۶۳۷ یوان در هر تن در روز دوشنبه بسته شد که در مقایسه با جمعه گذشته ۴ یوان در هر تن افزایش قیمت داشت.

عناوین برگزیده