تاریخ: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۰۶
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۱۳۷۳۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی در شهرستان بناب عنوان کرد:

توجه ویژه به ظرفیت ها و مزیت های شهرستان ها در توسعه صادرات غیر نفتی آذربایجان شرقی

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب بر توجه بیش از پیش به ظرفیت و مزیت های منطقه در حوزه صادرات غیر نفتی تأکید کرد.
توجه ویژه به ظرفیت ها و مزیت های شهرستان ها در توسعه صادرات غیر نفتی آذربایجان شرقی

به گزارش می متالز، حبیب امین زاده با بیان اینکه شهرستان بناب در حوزه صادرات اقلام غیر نفتی دارای شاخص های خوبی است، گفت: لازم است در سال جاری این شهرستان نسبت به رعایت قانون و اجرای رفع تعهد ارزی اقدام لازم را داشته باشد.

وی از انجام پیگیری برای عملیات اجرایی شهرک صنعتی بناب خبر داد و افزود: در جهت توسعه صنعتی منطقه و ایجاد اشتغال پایدار شاهد اقدامات خوبی در این زمینه هستیم.

رئیس سازمان صمت استان بر ضروت فعال شدن کار گروه‌های تنظیم بازار، ستاد تسهیل و توسعه صادرات در شهرستان تأکید کرد و اظهار داشت: پرونده های در حال انتظار رسیدگی در کارگروه تسهیل استان به صفر رسیده و همه به روز رسانی شده است.

وی افزود: آگاهی از روش‌های حمایتی در کارگروه‌های ستاد تسهیل از طریق بخش خصوصی نظیر اتاق بازرگانی و خانه صنعت در اختیار واحدهای صنعتی قرار گیرد تا با تسریع در روند رسیدگی به پرونده ها، ورودی پرونده ها به کارگروه کاهش یافته و موجب ساماندهی هرچه بهتر روند رسیدگی شود.

امین زاده امور مرتبط با تأمین نقدینگی و ارز مورد نیاز صنایع در حوزه‌های مختلف را در اولویت کاری سازمان دانست و گفت: تراکم پرونده ها در کارگروه های شهرستانی تسهیل و رفع موانع تولید بیانگر تعداد کم کارگروه‌ها در سطح شهرستان هاست.

وی ادامه داد: باید سرمایه‌گذاری‌ در شهرک‌های صنعتی بر اساس زیرساخت‌های موجود انجام شود و فرمانداران با لحاظ موازین سرمایه‌گذاری به این امر توجه نموده و همزمان با تعهد دستگاههای عضو کارگروه ستاد تسهیل، مدیران واحدهای تولیدی نیز موظفند نسبت به اجرای تعهدات مصوب و متقابل اقدام نمایند.

در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب ۱۶ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که از جمله آنها می‌توان به موضوعات مرتبط با معوقات بانکی، تعهدات ارزی، تأمین نقدینگی، محیط زیست، تأمین برق و آب، مالیات بر ارزش افزوده و تغییر کاربری اشاره کرد.

عناوین برگزیده