تاریخ: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۰۴
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۱۳۸۸۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو هیات مدیره کانون کارگزاران خبر داد:

هشدار به روش جدید و خطرناک قیمت گذاری فولاد با زیان سنگین شرکت ها

می متالز - عضو هیات مدیره کانون کارگزاران و کارگزاری بانک‌ مسکن از تصمیم برخی به استفاده از روش جدید در قیمت گذاری فولاد خبر داد که خطرناک تر از روش قبلی بوده و منجر به ضرر و زیان بیشتر شرکتها خواهد شد.
هشدار به روش جدید و خطرناک قیمت گذاری فولاد با زیان سنگین شرکت ها

به گزارش می متالز، میثم باقری کوپایی درباره غائله اخیر وزارت صنعت مبنی بر تعیین سقف و کف برای محصولات فولادی گفت: متاسفانه علیرغم مخالفت کارشناسان اقتصادی و مالی با قیمت گذاری دستوری فولاد، همچنان پیگیری از ناحیه کسانی که دیدگاه غیراقتصادی دارند، صورت می پذیرد.

وی ادامه داد: اخیرا روشی که توسط این افراد مطرح شده این است که قیمت های پایه، کاهش خواهند یافت و سقف قیمتی هم وجود ندارد اما با زیرکی خاصی در حالی که توجه اهالی بازار سرمایه به سقف قیمتی معطوف است، قصد دارند از طریق حذف قیمت های رقابتی در بورس کالا، قیمت دستوری را با روش دیگری جایگزین کنند.

باقری کوپایی افزود: در روش جدید، سقف قیمتی در بورس کالا وجود ندارد اما هنگام تایید قیمت ها، ارقام بالاتر از فوب حذف شده و نرخ های پایین تر (از نظر این افراد) نیز احتمالا حذف خواهند شد. این بدان‌ معنا است که قیمت ها در یک بازه مورد تایید قرار خواهند گرفت. بنابراین روش پیشنهادی جدید در برخی موارد از روش قبلی، بعضا خطرناک تر بوده و می تواند موجبات ضرر و زیان شرکت ها و به تبع آن سهامداران را بیشتر فراهم‌ کند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده