تاریخ: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۲۱
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۱۳۹۱۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی:

ایران به کره جنوبی پیشنهاد تهاتر داد

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی آخرین وضعیت آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی را تشریح کرد و گفت: پیشنهاد تهاتر به کره جنوبی داده شد.
ایران به کره جنوبی پیشنهاد تهاتر داد

به گزارش می متالز، حسین تنهایی درباره آخرین وضعیت آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی گفت: مصاحبه‌ای دراین‌باره داشتم که متاسفانه آزادسازی بخشی از پول‌های بلوکه در کره از حرف‌های من برداشت شده بود؛ اما هنوز در مرحله برنامه‌ریزی دو کشور برای آزادسازی پول‌های بلوکه ایران در کره هستیم.

وی با بیان اینکه در آخرین مرحله، مانند گذشته تهاتر انجام می‌شود، ادامه داد: مهم‌ترین و با اولویت‌ترین کالاها مواد غذایی و دارویی است و بعد از آن تهاتر پتروشیمی، لوازم‌خانگی و خودرو در بسته پیشنهادی ما دیده شده است. پیش از این هم در این حوزه تهاتر با کره جنوبی انجام می‌شد.

آزادسازی پول‌های بلوکه به مرحله اجرا نرسیده است

رئیس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی گفت: هنوز در مرحله برنامه‌ریزی برای آزادسازی پول‌های بلوکه ایران در کره هستیم. این به معنای آزادسازی پول‌ها نیست. بررسی‌ها در حال انجام است تا بخشی از این پول‌ها از طریقی آزاد شود اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

تنهایی ادامه داد: این به معنای آزادسازی پول‌ها نیست. بررسی‌ها در حال انجام است که بخشی از این پول‌ها از طریقی آزاد شود اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

وی افزود: در مرحله حرف، سخن و مذاکرات هستیم و هنوز به صورت عملی چیزی دیده نشده است. بین بانک مرکزی ایران و بانک مرکزی کره جنوبی برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است که به طریقی آزادسازی پول‌های کشورمان انجام شود.

۸.۵ میلیارد دلار میزان حدودی پول بلکه شده کشور در کره جنوبی

رئیس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی تاکید کرد: بدون شک این برنامه‌ریزی‌ها به نتیجه انتخابات آمریکا بستگی دارد و هر دو کشور منتظر اعلام نتایج انتخابات امریکا هستند. البته از قبل هم مقامات کره در تلاش بودند که به نحوی پول‌های ایران را برگردانند اما تاکنون به مرحله اجرا نرسیدند به همین هیچ دلخوشی بیهوده به مردم ندادیم و سعی کردیم بنابر واقعیت‌ها اطلاع‌رسانی کنیم.

تنهایی درباره رقم دقیق پول‌های بلوکه شده ایران در کره گفت: اعداد متفاوتی دراین‌باره اعلام می‌کنند اما آنچه ما از آن اطلاع داریم ۸.۵ میلیارد دلار است.

عناوین برگزیده