تاریخ: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۵۷
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۱۴۱۳۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اشتغال 116 هزار نفری در بخش اصناف سیستان و بلوچستان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اعلام کرد: میزان اشتغال در بخش اصناف استان بالغ بر 116 هزار نفر می باشد .
اشتغال 116 هزار نفری در بخش اصناف سیستان و بلوچستان

به گزارش می متالز، داوود شهرکی با بیان این مطلب، افزود: در سطح استان بیش از 46 هزار و 489 واحد صنفی در رسته های تولیدی، خدمات فنی - توزیعی، خدماتی درقالب 162 اتحادیه صنفی مشغول به فعالیت میباشند

وی بیان کرد: در 7 ماهه امسال جهت انتخاب اعضای هیات مدیره 15 اتحادیه صنفی در سطح استان، انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اینکه برابر تبصره یک ماده 22 قانون نظام صنفی، مدت مسئولیت اعضای هیأت مدیره اتحادیه‌ های صنفی از تاریخ انتخاب چهارسال تمام می باشد و با انقضای هر دوره کمیسیون نظارت موظف به برگزاری انتخابات اتحادیه ها گردیده است و به استناد آیین نامه اجرایی نحوه برگزاری انتخابات هیأت مدیره و بازرسان اتحادیه های صنفی (موضوع تبصره 3 ماده 22 قانون نظام صنفی)، انتخابات 15 اتحادیه در سطح استان ،که مهلت قانونی آنها در هفت ماهه اول سال 1399 به پایان رسیده است برگزار شد.

شهرکی ادامه داد: در این مدت با برگزاری انتخابات، اعضای هیات مدیره اتحادیه های تعمیرکاران لوازم برقی و فروشندگان گوشی تلفن همراه، فناوران رایانه، فروشندگان پوشاک، حمل و نقل بار و مسافر و فروشندگان و تعمیرکاران ساعت و عینک در مرکز استان مشخص شدند.

وی تصریح کرد: در 7 ماهه امسال در شهرستان زهک اعضای هیات مدیره اتحادیه های مصالح فروشان، لوازم بهداشتی ساختمان و ابزار و یراق، خواربارفروشان، نانوایان، قنادان، کلوچه پزی و آرد فروشان، خیاطان و عکاسان، تعمیرکاران و کمپرسی داران و کیف و کفش و پوشاک و در شهرستان زابل اعضای هیات مدیره اتحادیه های فروشندگان پوشاک و فروشندگان کیف و کفش و در شهرستان کنارک اعضای هیات مدیره اتحادیه های فروشندگان لوازم خانگی و پوشاک و البسه و تعمیرگاه لوازم خانگی و اتومبیل، انتخاب شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه عنوان کرد: در مدت 7 ماهه امسال تعداد 3 هزار و 207 پروانه کسب با ایجاد اشتغال 8 هزار و18 نفر صادر شده است.

این مقام مسوول در پایان خاطرنشان کرد: دراستان بالغ بر 46 هزار و 489 واحد صنفی در رسته های تولیدی،خدمات فنی - توزیعی، خدماتی درقالب 162 اتحادیه صنفی مشغول به فعالیت می باشند وآمار اشتغال ایجادشده دربخش اصناف 116 هزار و 222 میباشد که اطلاعات کلیه اصناف و سازمان های صنفی در سایت ایرانین اصناف ثبت شده است.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!