تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۳۸
بازدید: ۴۳۴
کد خبر: ۱۴۲۸۷۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

مخالفت محیط زیست با استقرار واحد فرآوری کانی سنگ سرب و روی در شمال‌شرق آشتیان

می متالز - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: محیط زیست با استقرار واحد فرآوری کانی سنگ سرب و روی در شمال‌شرق آشتیان مخالف است.
مخالفت محیط زیست با استقرار واحد فرآوری کانی سنگ سرب و روی در شمال‌شرق آشتیان

به گزارش می متالز، رضا میرزایی ۲۲ آبان ماه در جلسه کمیسیون ماده ۱۱ هوای پاک استان مرکزی با اشاره به موارد استقرار صنایع و واحدهای تولیدی در استان بیان کرد: در این راستا احداث یک واحد فرآوری کانی سنگ سرب و روی در شمال‌شرق آشتیان، در محدوده زیستگاهی و نزدیک منطقه شکار ممنوع کلاهه مطرح است که در این نقطه هیچ واحد صنعتی وجود ندارد.

وی افزود: محیط زیست به دلیل آلودگی این صنعت و برهم خوردن آرامش حیات وحش، همچنین نزدیکی این واحد به باغات مثمر، روستای هزارآباد و یک واحد مرغداری، با استقرار این واحد فرآوری مخالف است.

در این جلسه با استقرار واحد فرمولاسیون مواد افزودنی انواع روغن در شهرک صنعتی مامونیه زرندیه، یک واحد تولیدی اقلام ضدعفونی و خوشبوکننده در ناحیه صنعتی پرندک زرندیه و استقرار واحد تولید تجهیزات چراغ خودرو در آشتیان موافقت شد.

ابلاغ موافقت با استقرار واحد مونتاژ لامپ های LED در قطب صنعتی اراک و استقرار یک واحد تولید عرقیات گیاهی در خنداب مشروط به اعلام رسمی موافقت فرمانداران شهرستان های اراک و خنداب خواهد بود.

عناوین برگزیده