تاریخ: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۱
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۱۴۵۴۵۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برگزاری مزایده بهره برداری از ذخایر معدنی بلامعارض آذربایجان شرقی

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی از برگزاری مزایده عمومی 280 فقره معادن راکد و بلامعارض استان از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت موسوم به "ستاد" خبر داد .
برگزاری مزایده بهره برداری از ذخایر معدنی بلامعارض آذربایجان شرقی

به گزارش می متالز، مهرانگیز رحمانی با اعلام این خبر افزود: این مزایده در راستای اجرای ماده 67 آیین نامه اجرایی و ماده 10 قانون معادن و با هدف صیانت از ذخایر معدنی، فراهم آوردن شرایط برابر در انتخاب بهره بردار واجد صلاحیت و تداوم بهره برداری از معادن برگزار شد.

وی ادامه داد: پس از تعیین معادن بلامعارض، فرایند برگزاری مزایده عمومی معادن شامل تهیه اسناد مزایده، اعلام فراخوان عمومی، تحویل اسناد مزایده و دریافت پیشنهاد ها در مهلت مقرر، ارزیابی پیشنهاد ها، تعیین و اعلام برنده مزایده و نهایتا استرداد تضامین شرکت کنندگان در مزایده همزمان با صدرو پروانه برندگان طی گردید.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برای این تعداد معدن، 315 پاکت پیشنهاد به کمیسیون مزایده ارسال شد؛ گفت: بر این اساس 115 نفر یا شرکت به عنوان برنده شناخته شدند.

رحمانی از ایجاد شفافیت و رعایت عدالت اجتماعی به عنوان مهمترین مزایای استفاده از سامانه الکترونیکی دولت یاد کرد و افزود: همه فرآیند برگزاری مزایده مطابق قانون معادن و آیین نامه اجرایی آن و در حضور نمایندگان نهادهای مختلف از جمله استانداری، بازرسی، حراست و دیوان محاسبات برگزار گردید.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه بابیان اینکه نظارت بر فعالیت بهره برداران براساس قانون معادن برعهده وزارت صمت است؛ تصریح کرد: مابقی معادن استان در مزایده بعدی که احتمالا 3 ماه دیگر برگزار خواهد شد؛ به بهره برداران دارای صالحیت واگذار می شود.

طبق اعلام معاونت امورمعادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان، مزایده گران برای اطلاع از نتیجه مزایده می بایست به سامانه ستاد مراجعه و برندگان نیز برای ادامه فرآیند و صدور مجوز از طریق همین سامانه و یا مراجعه حضوری به این معاونت واقع در خیابان ششگلان اقدام نمایند.

بر این اساس مابقی مزایده گران برای آزادسازی تضامین خود اعم از نقدی یا ضمانت نامه، طی درخواست کتبی و اعلام شماره حساب بانکی شبا بنام شرکت کننده در مزایده به معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان واقع در بلوار 29 بهمن مراجعه نمایند.

گفتنی است تعداد 280 فقره از معادن راکد استان شامل 151 معدن، 37 گواهی کشف، 64 مجوز برداشت، 16 پروانه اکتشاف و 11 محدوده اکتشافی از طریق سامانه ستاد به مزایده گذاشته شد و بر اساس رای کمیسیون مزایده در مورخ 99/08/15 تعداد 115 نفر و یا شرکت به عنوان برنده مزایده اعلام شد.

عناوین برگزیده