تاریخ: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۵۰
بازدید: ۳۵۹
کد خبر: ۱۴۶۸۷۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان خبر داد:

رشد 12 درصدی صدور گواهی کشف در هرمزگان طی هشت ماهه سال 99

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، با اشاره به رشد 12 درصدی صدور گواهی کشف در هشت ماهه اول سال99 نسبت به سال گذشته افزود: 10 فقره گواهی کشف در 8 ماهه نخست سال 99 صادرشده است.
رشد 12 درصدی صدور گواهی کشف در هرمزگان طی هشت ماهه سال 99

به گزارش می متالز، ابراهیم سعدینی گفت: در سال 99 شاهد رشد صدور مجوزهای معدنی در بخش معدن بوده ایم.

وی اظهار داشت: در زمینه شاخص ذخیره قطعی گواهی کشف نیز طی8 ماهه ابتدایی سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ذخیره قطعی کشف شده رشد 69 درصدی و از لحاظ هزینه عملیات اکتشاف رشد 65 درصدی داشته است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان افزود: 29 هزار کیلومتر مربع از مساحت استان برای شناسایی پتانسیل های معدنی و بهره گیری از ظرفیت معادن در زمینه توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و ایجاد اشتغال پایدار تحت عنوان پهنه اکتشافی در دست مطالعه و پی جویی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این پهنه ها شامل پهنه کوهشاه احمدی به وسعت 2 هزار و 177 کیلومتر مربع، پهنه بشاگرد به وسعت 5 هزار و 669 کیلومتر مربع، پهنه اکتشافی فین- باغات به مساحت 6 هزار و 448 کیلومتر مربع، پهنه اکتشافی هرمزگان به وسعت 11 هزار و 313 کیلومتر مربع و پهنه زون یازده به وسعت 3 هزار و 76 کیلومتر مربع است.

سعدینی افزود: با اتمام فاز پی جویی و شناسایی پهنه های کوهشاه احمدی و بشاگرد پس از درج مناطق امید بخش معرفی شده از سوی سازمان ایمیدرو به عنوان مجری اکتشاف پهنه جهت صدور پروانه اکتشاف و انجام مراحل اکتشاف تکمیلی صورت گرفته و مابقی پهنه در سامانه کاداستر معادن آزاد گردید.

وی بیان داشت: پهنه های اکتشافی فین- باغات و زون یازده نیز گزارشات مربوط به اتمام فاز پی جویی و شناسایی از سوی مجری اکتشاف پهنه ارائه گردیده که با توجه به اکتشافات اولیه صورت گرفته تعداد 8 محدوده امید بخش در پهنه فین- باغات به مساحت کلی 165 کیلومتر مربع که شامل 5 محدوده جهت انجام اکتشاف تکمیلی جهت کانسارهای فلزی به مجری پهنه واگذار و تعداد 3 محدوده نیز به منظور درج در لیست مزایده های سازمان پیشنهاد گردیده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان افزود: پهنه یاد شده نیز پس از سیر مراحل قانونی مربوطه و اخذ موافقت وزارت پس از درج مناطق امید بخش یاد شده مابقی پهنه نیز با اطلاع رسانی قبلی آزاد سازی می شود.

عناوین برگزیده