تاریخ: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۵
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۱۴۷۴۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دلیل گرانی ها قفل شدن واردات در گمرکات کشور است

می متالز - کریمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی قفل شدن واردات در گمرک را دلیل بسیاری از گرانی ها و معضلات اقتصادی دانست و از عدم اجرای دقیق مصوبه ۱۲ آبان ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گلایه کرد.
دلیل گرانی ها قفل شدن واردات در گمرکات کشور است

به گزارش می متالز، علی اکبر کریمی با بیان این که روند ترخیص کالاها در گمرک نباید اینقدر طولانی باشد، اظهار داشت: علی رغم مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مبنی بر اینکه صادرکنندگان می توانند، در ازای کالای صادراتی واردات انجام دهند، خاک خوردن کالاها در گمرک توجیه ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مصوبه ۱۲ آبان ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای ترخیص کالاها را «نوشدارو پس از مرگ سهراب» توصیف کرد و گفت: اکنون بسیاری از کالاهایی که از گمرک ترخیص شده اند، به مرحله فساد کالا رسیدند.

وی به گرانی های موجود در بازار اشاره کرد و یکی از دلایل عمده آن را رسوب چندین میلیون تُن کالا در گمرکات دانست و افزود: متاسفانه مسوولان دولتی این رسوب و کاستی را به گردن یکدیگر می اندازند، در حالی که برای کالاهایی که در گمرک رسوب کرده اند، ارز کشور مصرف شده است.

کریمی قفل شدن واردات را سبب ایجاد بحران در بسیاری از بازارهای داخلی دانست و گفت: می بایست، پیش از این دولت برای ترخیص کالاها چاره اندیشی می کرد، تا اکنون شاهد بیماری مزمن ایجاد شده نباشیم.

عناوین برگزیده