تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۵۶
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۱۴۸۰۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
معاون ایدرو خبر داد:

ورود واگن های آلومینیومی اروپایی به ایران با افزایش داخلی‌سازی

می متالز - معاون توسعه صنایع حمل و نقل ایدرو از اضافه شدن واگن‌های جدید آلومینیومی اروپایی با قیمت مناسب و بعد از انعقاد قراردادهای جدید با شرکت‌های صاحب نام و افزایش داخلی‌سازی خبر داد.
ورود واگن های آلومینیومی اروپایی به ایران با افزایش داخلی‌سازی

به گزارش می متالز، بهزاد اعتمادی گفت: یکی از اساسی‌ترین نیازهای کنونی، توسعه صنعت ریلی به‌ویژه در حومه کلان‌ شهرها است. روزانه فقط در پایتخت شاهد ورود و خروج بیش از پنج میلیون نفر از مناطق شرقی، غربی و جنوبی تهران هستیم که این مساله ترافیک خودرویی و آلایندگی زیادی به همراه دارد و در صورت توسعه خطوط ریلی در حومه پایتخت، بخش زیادی از مشکلات این حوزه کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به طرح تامین دو هزار دستگاه واگن مترو برای تهران و ۹ کلان‌شهر دیگر افزود: تاکنون مناقصه بین‌المللی برای تامین ۶۳۰ دستگاه مترو در تهران برگزار و برنده آن مشخص شده که پیش از سال ۹۹ به ناوگان ریلی اضافه خواهند شد.برای تامین باقیمانده واگن‌ها نیز در نظر داریم از طریق مذاکره با شرکت‌های اروپایی و ترک تشریفات به پیش ببریم.

اعتمادی با اشاره به مشخص شدن حدودی قیمت‌ها گفت: مناقصه‌های جدید با قیمتی حدود ۳۰۰ هزار دلار پایین‌تر از آخرین قیمت‌های ارائه شده برای هر واگن خواهد بود، اکنون شرایطی فراهم شده تا  از واگن‌های آلومینیومی اروپایی با قیمت مناسب استفاده کنیم. از آنجا که تیراژ تولید واگن‌ها بالا بوده و قرار است عمق ساخت داخل در این قراردادها تا ۵۵ درصد افزایش یابد، شاهد رقابتی و منطقی‌تر شدن قیمت‌ها از سوی خارجی‌ها هستیم.

بنابراین گزارش،در ماه‌های پایانی سال گذشته قرارداد همکاری تامین و ساخت ۴۵۰ دستگاه مترو برای شهرهای اهواز، شیراز و تبریز بین ایدرو و شرکت پوژن چین و قرارداد همکاری تامین و تولید ۹۶۰ دستگاه مترو تهران و کرج با شرکت اشتدلر(Stadler) سوئیس، نهایی شده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده