تاریخ: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۲
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۱۴۸۲۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توانمندی آذربایجان شرقی در صنعت شیشه کشور / تولید 63 هزار تن انواع شیشه در سه ماهه اول سال جهش تولید

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به توانمندی آذربایجان شرقی در این صنعت از تولید 63 هزار تن انواع شیشه در سه ماهه اول سال جهش تولید خبر داد.
توانمندی آذربایجان شرقی در صنعت شیشه کشور / تولید 63 هزار تن انواع شیشه در سه ماهه اول سال جهش تولید

به گزارش می متالز، مهرانگیز رحمانی ضمن تشریح وضعیت موجود صنعت شیشه درسطح استان آذربایجان شرقی، گفت: با فعالیت سه واحد تولیدی معتبر و عمده در بخش ساخت انواع شیشه و آینه با سرمایه گذاری 10110 میلیارد ریال و ظرفیت تولید 368 هزار و 190 تن، زمینه اشتغال 1918 نفر فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید متوسط تولید شیشه استان به کشور در سه ماهه اول سال جاری 28 درصد می باشد، افزود : از میزان 226 هزار تن شیشه تولیدی در کشور، 63 هزار تن مربوط به واحدهای تولیدی استان آذربایجان شرقی می باشد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از تولیدات شیشه استان به سایر کشورها صادر می گردد، اظهار داشت: فعالین حوزه صنایع معدنی بویژه صنعت شیشه حامیان بزرگ توسعه صادرات غیر نفتی استان هستند.

وی افزود: حمایت از صنعتگران و تولید کنندگان در سال جهش تولید در دستور کار سازمان صمت استان قرار دارد و یکی از شرکت های معتبر مجری طرح تولید انواع شیشه با سرمایه گذاری 7949 میلیارد ریالی و ظرفیت تولید 390 هزار تن انواع شیشه و آینه در استان می باشد که زمینه اشتغال 1000 نفر را فراهم می نماید.

رحمانی از پیشرفت فیزیکی 60 درصدی طرح یاد شده در استان خبر داد و گفت: تولید انواع شیشه های فلوت، رفلکس، تخت تک جهته، خودرو و لایه دار تخت ساختمانی از ظرفیت های مهم تولید شیشه در آذربایجان شرقی می باشد.

عناوین برگزیده