تاریخ: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۴
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۱۴۸۲۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پرداخت ۴۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تولید و اشتغال در سمنان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از پرداخت ۴۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برنامه تولید و اشتغال به واحدهای تولیدی در استان خبر داد.
پرداخت ۴۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تولید و اشتغال در سمنان

به گزارش می متالز، علی تشنه دل در دویست و شصت و دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در استانداری برگزار شد با اعلام این خبر گفت: در قالب تسهیلات برنامه تولید و اشتغال ( بند الف تبصره ۱۸)، تاکنون ۳۰۵ واحد تولیدی در استان، در حدود ۴۸۰۰ میلیارد ریال از این تسهیلات بهره مند شده اند.

وی افزود: از مجموع این تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی، ۶۳ واحد به ارزش حدود ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۲۴۲ واحد به ارزش ۱۳۸۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: در بخش تسهیلات رونق تولید ۹۹ نیز ، ۲۶۷ واحد تولیدی استان درحدود ۶۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند که سهم صنعت ۴۸ واحد به ارزش ۵۷۰۰ میلیارد ریال و سهم کشاورزی ۲۱۹ واحد به ارزش ۴۰۵ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: تا کنون در قالب تسهیلات رونق تولید ۹۹ که از شهریور سال جاری آغاز شده است، ۴۴۸ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از یازده هزار میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شده اند که از این تعداد، ۱۸۱ پرونده جهت عقد قرارداد در بانکهای عامل در دست بررسی می باشد.

تشنه دل ادامه داد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه استان تا این جلسه ۱۱۶۰ واحد تولیدی مشکل دار در جلسات کارگروه مطرح و بررسی شده است که در جهت رفع موانع موجود، در حدود ۲۴۹۵ مصوبه به تصویب اعضا رسیده است که از این تعداد، ۷۲ درصد مصوبات اجرایی و مابقی در دست اقدام است.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به دیگر دستور کار این جلسه اظهار داشت: در این نشست با پرداخت تسهیلات به ارزش بیش از ۱۵۳۰ میلیارد ریال به ۲۶ واحد صنعتی موافقت و مشکلات بانکی و تامین اجتماعی چهار واحد تولیدی استان بررسی شد.

عناوین برگزیده