تاریخ: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۱
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۱۴۸۴۷۱

آزادراه شیراز–اصفهان از اولویت‌های اجرایی شبکه آزادراهی کشور است

می متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، آزادراه شیراز-اصفهان را از اولویت‌های اجرایی شبکه آزادراهی کشور دانست و گفت: با توجه به وضعیت پیشرفت این پروژه، می‌کوشیم که در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.
آزادراه شیراز–اصفهان از اولویت‌های اجرایی شبکه آزادراهی کشور است

به گزارش می متالز، خیرالله خادمی در جریان بازدید از آزادراه شیراز – اصفهان افزود: این پروژه هم‌اینک در تمام هفت قطعه آن به طور میانگین از ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

او ادامه داد: به جز قطعه هفت، پیشرفت فیزیکی ۶ قطعه نخست این پروژه ۲۲۵ کیلومتری بالای ۹۰ درصد است و تنها قطعه هفت است که عقب تر از سایر قطعه‌ها است.

وی، علت عقب‌تر بودن میزان پیشرفت فیزیکی قطعه هفت را سنگین بودن عملیات خاکبرداری و وجود معارضین در مسیر و از لحاظ زمانی دیر شروع شدن عملیات اجرایی این قطعه دانست.

معاون وزیر راه و شهرسازی و و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، از مسئولان استان فارس خواست که در تسریع رفع معارضین در این قطعه کمک کنند و معارضین نیز همکاری لازم را داشته باشند و به محض تامین نقدینگی حق و حقوق آنها پرداخت خواهد شد.

خادمی گفت: امیدواریم با یک برنامه اجرایی جبرانی در قطعه هفت عملیات اجرایی تسریع شود.

آزادراه شیراز- اصفهان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ملی به شمار می‌ رود که کلنگ احداث آن در سال ۸۹ به زمین خورد. این پروژه پس از بهره‌برداری، حدود ۱۱۰ کیلومتر مسیر شیراز- اصفهان را کاهش می‌دهد که مساوی با کاهش ۱۲۰ دقیقه‌ای زمان سفر نسبت به مسیر قبلی است.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده