تاریخ: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۰۸
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۱۴۸۹۲۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

تأمین مواد اولیه، تولید در ذوب‌ آهن را به ۳.۵ میلیون تن می‌رساند

می متالز - مدیرعامل ذوب‌ آهن اصفهان گفت: مشکل اصلی ذوب‌آهن اصفهان تأمین مواد اولیه است که اگر به‌ موقع و به میزان کافی به ما برسد ظرفیت خود را می‌توانیم سالانه به سه و نیم میلیون تن تولید فولاد برسانیم.
تأمین مواد اولیه، تولید در ذوب‌ آهن را به ۳.۵ میلیون تن می‌رساند

تأمین مواد اولیه، تولید در ذوب‌آهن را به ۳.۵ میلیون تن می‌رساند

به گزارش می متالز، منصور یزدی‌زاده ظهر امروز در حاشیه بازدید وزیر صمت از آغاز عملیات پیش‌گرم کوره بلند شماره یک ذوب‌آهن اصفهان اظهار کرد: مشکل اصلی ذوب‌آهن اصفهان تأمین مواد اولیه است که اگر به‌ موقع و به میزان کافی به ما برسد ظرفیت خود را می‌توانیم سالانه به ۳.۵ میلیون تن تولید فولاد برسانیم.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه ذوب‌آهن اصفهان در طول ۵۰ سال گذشته همواره تحولات شگرفی را در خود ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: ذوب‌آهن اصفهان به‌ عنوان اولین مجموعه صنعتی بزرگ در کشور است که طرح جامع زیست‌محیطی را با همکاری دیگر نهادها تدوین کرده و در حال اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه برخی از افراد ذوب‌آهن را با فولاد مبارکه و دیگر صنایع فولادی مقایسه می‌کنند که این‌گونه صحیح نیست، افزود: روش تولید فولاد در ذوب‌آهن اصفهان و هزینه‌های تمام‌شده این مجموعه در مقابل دیگر صنایع فولادی که از سوبسیدهای دولتی و یارانه‌های خاصی برخوردار هستند متفاوت است.

یزدی‌زاده با اشاره به فعالیت‌های ذوب‌آهن اصفهان درزمینه های درمانی، فرهنگی و ورزشی یادآور شد: ذوب‌آهن تنها مجموعه صنعتی است که دارای بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی دارد و در کنار این موضوع رسالت‌هایی را نیز در زمینه فرهنگی و ورزشی برای خود تعریف کرده است که در عرصه‌های بین‌المللی و کشوری دستاوردهای چشم‌گیری را کسب کرده‌اند.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان خواستار شد: با توجه به مشکلات مربوط به مواد اولیه ذوب‌آهن اصفهان تقاضا داریم یک کمیته تخصصی نیازهای ذوب‌آهن را بررسی و راست‌آزمایی کند و در صورت اثبات این مشکلات برای تأمین مواد اولیه به کمک‌ذوب آهن اصفهان بشتابند.

وی بابیان اینکه علی‌رغم تمام ناملایماتی که صورت گرفت در جنگ اقتصادی خوش درخشیدیم، متذکر شد: ذوب‌آهن اصفهان در صادرات غیرنفتی و افزایش درآمد برای کشور و بازگشت منابع ارزی حاصل از صادرات خوش درخشید.

عناوین برگزیده