تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۰۷
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۱۵۰۲۷۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

رکوردزنی فروش مس در سال جاری/ راه‌اندازی کارخانه مواد شیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

می متالز - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: امسال در فروش رکورد زدیم و در مجموع در همه زمینه‌ها شرکت مس شرایط صعودی داشته است.
رکوردزنی فروش مس در سال جاری/ راه‌اندازی کارخانه مواد شیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

به گزارش می متالز، حجت‌الاسلام حسین جلالی در حاشیه بازدید رئیس هیات‌عامل ایمیدرو و مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: استان کرمان معروف به بهشت معادن است. خداوند نعمت‌های زیادی را برای این استان در نظر گرفته که می‌تواند یکی از ظرفیت‌های مهم کشور باشد و زنجیره تولید ایجاد کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از این نعمت‌های خدادادی مجتمع مس سرچشمه بزرگترین معدن مس روباز منطقه است و ظرفیت خوبی دارد و با تولید و توسعه‌ای که داشته توانسته به اقتصاد کشور و جهش تولید کمک کند.

 

مس انتظارات مردم منطقه را برآورده کند

وی تصریح کرد: در حالی که کشور از این معدن هم در حوزه ارزآوری هم اشتغال منتفع می‌شود، مردم منطقه هم انتظاراتی از شرکت مس در حوزه خدمات اجتماعی و اشتغال دارند که امیدواریم این انتظارات برآورده شود و نیز امیدواریم از حاشیه‌سازی‌های بی‌مورد پیشگیری شود و  تمرکز روی تولید و جهش تولید صورت گیرد.

اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه امروز از چند طرح از نزدیک بازدید شد، به طرح‌های شرکت مس اشاره و عنوان کرد: معدن دره‌زار فعال شده و سال آینده 150 هزار تن کنسانتره تولید خواهد کرد و در این معدن و نزدیک به 6 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: در منطقه رفسنجان پروژه‌های جدیدی خواهیم داشت، در سرچشمه فاز 3 کارخانه‌ای با ظرفیت 300 هزار تن برنامه‌ریزی شده  و 10 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اتفاق خواهد افتاد. پروژه‌ه کنسانتره از سرباره‌های ذوب که 50 سال این سرباره‌ها با عیار 4 درصد روی زمین بود سال آینده افتتاح خواهد شد، همچنین سال آینده پروژه درآلو نیز افتتاح می‌شود.

سعدمحمدی از قطعی‌شدن پروژه تصفیه‌خانه مرکزی آب رفسنجان خبر داد و گفت: کارهای مهندسی این پروژه انجام شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود تا پس از بهره برداری مردم رفسنجان بتوانند از آب بهداشتی و تصفیه‌شده بهره‌مند شوند.

 

انجام 23 پروژه معدنی در حوزه مس در استان کرمان

راه‌اندازی کارخانه مواد شیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان نوید دیگری برای افزایش اشتغال در رفسنجان بود که سعدمحمدی آن را مطرح و تأکید کرد: با راه‌اندازی این کارخانه کل مواد شیمیایی مورد نیاز کارخانه کنسانتره تأمین می‌شود. و مانع از خروج ارز خواهد شد.

افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری شهدای صنعت مس رفسنجان تا 6 ماه آینده و افتتاح بیمارستان 50 تختخوابی مس با حضور وزیر صمت دیگر قول‌های سعدمحمدی برای رفسنجانی‌ها بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کل پروژه‌های شرکت ملی مس 29 پروژه با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 480 میلیون یورو به علاوه 30هزار میلیارد تومان است، عنوان کرد: است، عنوان کرد: در استان کرمان در حال حاضر بیش از 23 پروژه داریم.

وی عنوان کرد: یک طرحipcc که آخرین تکنولوژی برای بحث معدنی است، در سرچشمه شکل می‌گیرد که بتوانیم شرایط مناسب فنی را در این منطقه اجرا کنیم.همچنین نوسای ناوگان معادن ازجمله خرید 40 دستگاه تراک جدید و...در این خصوص بوده است.

سعدمحمدی ابراز کرد: تا 9 ماهه اول امسال 207 هزار تن کاتد صورت گرفته که 9 درصد از سال گذشته جلوتر رفتیم و 16 درصد تولید آند نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی متذکر شد: امسال در فروش رکورد زدیم  و در مجموع در همه زمینه‌ها شرکت مس شرایط صعودی داشته است.

سعدمحمدی گفت: هفته گذشته شرکت ملی مس به رتبه دوم شرکت‌های بورسی کشور ارتقا پیدا کرد و توانست جایگاه خود را مستحکم کند که امیدواریم در آینده نزدیک به شرکت اول بوررسی کشور تبدیل شود.

وی در پایان گفت: در مسیر تولید، توسعه، فروش و اکتشاف خبرهای خوبی برای سال آینده داریم و شرایطخوبی اتفاق می‌افتد که امیوداریم با ایجاد اشتغال به لحاظ اقتصادی شرایط خوبی در منطقه ایجاد کنیم.

وجیه‌الله جعفری رئیس هیات‌عامل ایمیدرو هم طی گفت‌وگویی اظهار کرد: مواد معدنی ظرفیت بالایی در توسعه  اقتصادی کشور دارند و هدف از بازدید امروز حمایت بر سرعت‌بخشیدن پروژه‌هاست.

وی تصریح کرد: پروژه‌های یادشده اشتغال بالایی ایجاد خواهد کرد و این ظرفیت‌های خدادادی را باید به فرصت‌هایی برای مردم تبدیل کرد که مردم بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

جعفری خاطرنشان کرد: در بحث کمک‌ها و توسعه‌های اجتماعی مباحث خوبی دنبال شده و شرکت مس پروژه‌های مختلفی در استان های دیگر از جمله در حوزه اکتشاف دنبال می‌کند.

عناوین برگزیده