تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۰۳
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۱۵۰۳۳۵
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت ملی گاز اعلام کرد:

گاز رایگان ۳۰ تا ۴۰ درصدی مردم و جریمه ۱۵ درصدی مشترکین پرمصرف

می متالز - مدیرعامل شرکت ملی گاز با اعلام اینکه حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مردم مشمول گاز رایگان می‌شوند از جریمه ۱۵درصدی مشترکین پرمصرف در آبان سال جاری خبر داد.
گاز رایگان ۳۰ تا ۴۰ درصدی مردم و جریمه ۱۵ درصدی مشترکین پرمصرف

به گزارش می متالز، حسن منتظر تربتی درباره طرح رایگان گاز گفت: طرح ارائه رایگان گاز به محرومان که در جلسه سران قوا به پیشنهاد مقام معظم رهبری مطرح شده بود در دولت مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و از اول ماه جاری، مشترکانی که در اقلیم های 1 تا 3، 4و 5 ماهانه کمتر از 200، 150 و 100 مترمکعب مصرف داشته باشند، مشمول تخفیف 100 درصدی خواهند شد.این الگوی مصرف طی ماه‌های گرم سال برای تمام مشترکین 45 مترمکعب در ماه است.

وی افزود: طبق بررسی قبوض سالهای گذشته حدود 30 تا 40 درصد مردم مشمول گاز رایگان خواهند شد. اجرای این طرح حدود 400 تا 500 میلیارد تومان از درآمدهای شرکت گاز را کاهش می دهد اما آنچه اهمیت دارد، بهینه سازی مصرف گاز است.

این معاون ادامه داد: همه مشترکینی که نسبت به میانگین سال های 96 و 97 به میزان 10 درصد از مصرف گاز را کاهش دهند، کل هزینه مصرف گاز آنها با تخفیف 15 درصدی محاسبه خواهد شد .در غیر این صورت مشمول افزایش 15 درصدی گاز بها می شوند که از 16 آبان سال جاری اجرایی شده است.

تربتی با اشاره به طرح اصلاح موتورخانه ها به منظور بهینه سازی مصرف گاز گفت: در این طرح که از مهر سال جاری آغاز شده، تاکنون 1700 نفر ثبت نام کرده اند و فرآیند ثبت نام ادامه دارد.

منبع: بورس پرس
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده