تاریخ: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۵۶
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۱۵۱۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رامین ربیعی کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

انتظار رشد چشمگیر بازار سرمایه وجود دارد + معرفی صنایع با بیشترین پتانسیل برای رشد قیمت

می متالز - پس از دوره طولانی سیاست انتظار و تماشا در بازارها ، از اواخر سال ۹۶ ، رویدادها به مانند یک دومینو در بازارهایی که به نوعی پذیرای سرمایه هستند در حال شکل گیری است . رشد نرخ ارز ، افزایش قیمت سکه و طلا ، در کنار گران شدن مسکن ، از رویدادهای مهم هفته های اخیر است . برخی معتقدند شرایط مشابهت زیادی به سال ۹۱ دارد و امکان رشد یکباره قیمت ها در بازار سهام وجود دارد.
انتظار رشد چشمگیر بازار سرمایه وجود دارد + معرفی صنایع با بیشترین پتانسیل برای رشد قیمت

انتظار رشد چشمگیر بازار سرمایه وجود دارد

به گزارش می متالز، رامین ربیعی کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت فعلی بازار سهام گفت: معمولا در کشورهایی که از بازار سرمایه با حجم نسبتا بالاتری برخوردارند، پس از یک دوره افت ارزش پول ملی شاهد افزایش ارزش سهم شرکت ها خواهیم بود و در سال ۲۰۱۳ این اتفاق در بازار سرمایه ایران نیز رخ داد و رشد قابل ملاحظه شاخص بورس رقم خورد. با توجه به اینکه بخش عمده دارایی های شرکت های بورسی، از جنس دارایی های ثابت بوده و یا محصولات اکثر شرکت ها بر اساس نرخ های جهانی قیمت گذاری می شود؛ بدون شک کاهش ارزش پول ملی موجب افزایش قیمت ریالی دارایی ها و درآمدها شده و شاهد رشد ارزش ریالی سهم شرکت های بازار سرمایه ای خواهیم بود. انتظار می رود مجددا رشد چشمگیر بازار سرمایه تکرار شده و با یک وقفه زمانی ۶ ماهه تا ۱ ساله، رشد بازار سرمایه محقق شود.

 

بازار سرمایه جذاب شده است

رامین ربیعی با تاکید بر جذابیت بورس در مقطع فعلی گفت : بازارهای مختلف هر یک ویژگی های خاص خود را داشته و با توجه به همان ویژگی ها، علاقمندان خاص خود را دارد. ولی با در نظر گرفتن نقدشوندگی بالای بازار سرمایه؛ عدم وجود بسیاری از محدودیت های بازارهایی همچون ارز و طلا در بازار سرمایه و نیز تجربه روندهای صعودی قبلی؛ به نظر می رسد بازار سرمایه به نقطه ای رسیده که بتواند برای سرمایه گذاری در بلندمدت بسیار جذاب باشد. سرمایه گذاران می توانند بخشی از نقدینگی خود را وارد این بازار و هم از بازدهی مناسب آن منتفع شوند و هم به وضعیت تولید کشور کمک نمایند.

 

صنایعی که پتانسیل رشد قیمت دارند

ربیعی در معرفی صنایع با پتانسیل رشد قیمت بیان کرد: صنایعی همچون فلزات اساسی ، معدنی و پتروشیمی که به قیمت های جهانی وابسته بوده و ضمنا از دارایی های فیزیکی بیشتری نیز برخوردار می باشند ، گزینه های مناسب تری برای سرمایه گذاری در بلندمدت خواهند بود.

در مقابل سهم های گروه بانکی، دارویی و خودرویی را چندان مناسب ارزیابی نمیکنم.

منبع: بورس 7
عناوین برگزیده