تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۵۹
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۱۵۴۴۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در پی‌ کاهش طرح‌های توسعه‌ای مس دنیا؛

مدیرعامل آنتوفاگاستا نسبت به کسری عرضه مس هشدار داد

می متالز - «ژان-پل لوسیک»، مدیرعامل شرکت شیلیایی آنتوفاگاستا گفت: کاهش فعالیت‌های توسعه‌ای واحدهای معدنی، منجر به کسری عرضه مس در بازار جهانی می‌شود.
مدیرعامل آنتوفاگاستا نسبت به کسری عرضه مس هشدار داد

به گزارش می متالز به نقل از CRU، لوسیک با بیان این‌که هم‌اکنون، تنها یک پروژه بزرگ معدنی جدید در دست ساخت است و تا چند سال آینده، هیچ پروژه قطعی دیگری وجود ندارد اظهار داشت: با توجه به این‌که یک معدن متوسط نیازمند دو تا سه سال زمان برای دریافت مجوزهای لازم است، احتمال می‌رود که بازار مس شاهد کسری عرضه باشد.
وی تأکید کرد: تقاضای مس همچنان در سطوح بالایی قرار دارد. تکنولوژی‌های جدید، به‌ویژه، انرژی پاک و خودروهای برقی ازجمله تکنولوژی‌هایی به شمار می‌روند که به‌طور قابل‌توجهی نیازمند مصرف مس هستند. علاوه بر این، فلز صنعتی مس، نقشی اساسی در دنیای مدرن (برقی شده) و پاک امروز (انتشار کمتر کربن) بازی می‌کند.
مدیرعامل آنتوفاگاستا با اشاره به این‌که، بازارهای موجود در چین و سایر اقتصادهای نوظهور نیز محرک‌های مهم و تأثیرگذار بر تقاضای کوتاه‌مدت مس محسوب می‌شوند گفت: رشد جمعیت در کنار افزایش شهرنشینی و صعود درآمدها، از رشد تقاضای مس در این کشورها حمایت می‌کند.
لوسیک درباره برنامه‌های توسعه‌‌ای این کمپانی گفت: برنامه افزایش تولید شرکت معدنی آنتوفاگاستا شامل افزایش 55هزار تن در سال تولید معدن لس پلامبرس است که نیازمند سرمایه‌گذاری خرید تجهیزات جدید تولید با بیشینه ظرفیت است. همچنین، در واحد معدنی سنتینلا، برنامه ساخت کارخانه تغلیظ جدید یا توسعه واحد تغلیظ موجود و استفاده بهتر از زیرساخت‌های موجود، مدنظر قرار گرفته است.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده