تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۱۵۸۲۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

همبستگی بالای نمادها نسبت به یکدیگر/ چشم بازار به لیدرها

می متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: در شرایط فعلی بازار نمادها همبستگی بالایی با یکدیگر دارند و به هر دلیلی یکسری از نمادها لیدر بازار می شوند و بازار در خرید و فروش تابع آنها می شود.
همبستگی بالای نمادها نسبت به یکدیگر/ چشم بازار به لیدرها

همبستگی بالای نمادها نسبت به یکدیگر/ چشم بازار به لیدرها

به گزارش می متالز، ولید هلالات اظهار کرد: در نماد‌های بزرگ طی یک هفته تا ۱۰ روز اخیر حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد داشتند و طبیعی است افرادی که طی این مدت سود کردن به دنبال فروش و سیو سود هستند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: هر زمانی که بخشی از بازار نماد‌ها را عرضه کردند بازار از صف خرید به سمت صف فروش حرکت می‌کند و ترس در دل سهامداران ایجاد و بازار به کلی بر می‌گردد.

وی گفت: در شرایط فعلی بازار نماد‌ها همبستگی بالایی با یکدیگر دارند و به هر دلیلی یکسری از نماد‌ها لیدر بازار می‌شوند و بازار در خرید و فروش تابع آن‌ها می‌شود.

هلالات بیان کرد: در حال حاضر "شپنا" و "شستا" لیدر بازار هستند و بررسی صف‌ها نشان دهندگی همبستگی صف خرید و فروش سایر نماد‌ها با صف "شپنا" و "شستا" است و هیچ دلیل منطقی، بنیادی و تحلیلی نمی‌توان برای آن ذکر کرد.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در هفته‌های اخیر شاهد بودیم که حقوقی‌ها پس از رشد ۱۵ تا ۲۰ درصدی بازار، عرضه کننده می‌شوندو در همان روز صف فروش را جمع می‌کنند، برایند معاملات روز آن‌ها مثبت می‌شود، اما ترسی که ایجاد می‌کند موجب می‌شود آخرین معامله‌ای که حقوقی در بازه زمانی یک هفته‌ای انجام داده منفی باشد که باید جلوی این رویه گرفته شود.

وی تصریح کرد: حقوقی‌ها نباید برای حمایت، صف فروش را جمع کنند بلکه باید صفر تابلو، یک منفی، یک مثبت را نقطه حمایتی قرار دهند.

عناوین برگزیده